زلنسکی-از-حمله-روسیه-در-روز-استقلال-اوکراین-هشدار-داد

ولودیمیر زلنسکی از حمله گسترده نیروهای روسیه در آستانه سی‌و‌یکمین سالگرد استقلال اوکراین، به مردمش هشدار داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ولودیمیرزلنسکی روز شنبه (29 اسد) به مردم این کشور هشدار داد پیش از برگزاری جشن سی و یکمین سالگرد استقلال این کشور از اتحاد جماهیر شوری، منتظر حمله تازه روسیه باشند.

طبق گزارش‌ها، در همین روز اعلام شد که بر اثر اصابت یک موشک به منطقه مسکونی در نزدیکی نیروگاه اتمی اوکراین ۱۲ غیرنظامی زخمی شدند.

زلنسکی گفت که اوکراینی‌ها نباید اجازه دهند مسکو «ناامیدی و ترس» را پیش از جشن استقلال اوکراین٬ در دوم سنبله٬ در این کشور گسترش دهد.

او در پیام ویدئویی گفته است، همه ما باید هشیار باشیم که روسیه در این هفته می‌تواند تلاش کند دست به کاری به ویژه زشت و شرارت‌بار بزند.

در همین حال، اوله سینهوب، فرماندار منطقه خارکف نیز اعلام کرده است که مقررات منع آمد و شد در خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین، روز چهارشنبه برای کل روز تمدید خواهد شد.

شهر خارکف در شمال شرقی اوکراین مرتباً توسط روسیه گلوله باران شده است.

بر اساس گزارش‌ها روز شنبه، اصابت یک موشک روسی به منطقه مسکونی یک شهرک در جنوب اوکراین در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای پیودنوکراینسک شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.

خبرگزاری رویترز می‌گوید حمله به نزدیکی نیروگاه هسته‌ای پیودنوکراینسک و گلوله باران‌های جدید در نزدیکی نیروگاه زاپوریژیا، بزرگترین تأسیسات هسته‌ای اروپا، نگرانی‌ها در باره وقوع یک فاجعه هسته‌ای را افزایش داده است.

زلنسکی از حمله روسیه در روز استقلال اوکراین هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد