زلنسکی-از-کمک-نظامی-امریکا-استقبال-کرد

پس از تصویب لایحه کمک‌های نظامی امریکا به اوکراین توسط مجلس نمایندگان این کشور، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین از کنگره قدردانی کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ زلنسکی در ایکس نوشته است: «این کمک ها موجب نجات جان ها خواهد شد و پایانی عادلانه بر جنگ با روسیه می گذارد».

رییس جمهور اوکراین، همچنین با ابراز امتنان از مجلس نمایندگان امریکا و دو حزب دموکرات و جمهوری خواه و شخص مایک جانسون، رییس مجلس تاکید کرد: «این تصمیم، تاریخ را در مسیر درست نگه می‌دارد».

وی گفته است که این لایحه «از گسترش جنگ جلوگیری خواهد کرد و جان هزاران نفر را نجات می دهد و به ملت ما کمک می کند تا قدرتمندترشود» و «پوتین باید شکست بخورد»

این درحالی است که مجلس نمایندگان امریکا روز گذشته با حمایت نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، بسته کمک امنیتی ۹۵ میلیارد دالری به اوکراین، اسراییل و تایوان را تصویب کرده است.

 برخی جمهوری‌خواهان با تصویب این لایحه به شدت مخالف بودند.

این لایحه با ۳۱۱ رأی موافق در برابر ۱۱۲ رای مخالف به تصویب رسید.

گفته می‌شود که رأی مثبت ۱۰۱ نماینده جمهوری‌خواه به این لایحه است. با این حال تمامی ۱۱۲ رأی مخالف از سوی جمهوری‌خواهان بود.

پیش‌تر جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا از حزب دموکرات و برخی از چهره‌های برجسته‌ی حزب جمهوری‌خواه، از جمله سناتور میچ مک‌کانل از مایک جانسون، رییس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان این کشور، خواسته بودند بسته کمک به اوکراین و اسراییل را با وجود مخالفت‌ها به رای بگذارد.

با موافقت جانسون با این خواسته و تصویب این قانون خشم جمهوری‌خواهان تندرو رو به همراه خواهد داشت و حتی منجر به برکناری او شود.

بسته‌ی کمک‌های ایالات متحده به متحدانش، برای بررسی نهایی به سنای این کشور فرستاده خواهد شد. گفته می‌شود که دموکرات‌ها اکثریت سنا را در اختیار دارند.

خبرگزاری رویترز نوشته است که سنای امریکا برای بررسی این قانون روز سه‌شنبه، هفته روان تشکیل جلسه می‌دهد و تصویب نهایی آن احتمالا در همین هفته انجام خواهد شد.

زلنسکی از کمک نظامی امریکا استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد