زلنسکی-استقلال-اوکراین-مدیون-کمک-امریکا-است

ولودیمیر زلنسکی، ریيس جمهوری اوکراین در نخستین سفر خارجی خود پس از حمله روسیه در کاخ سفید با جو بایدن، رییس جهمور امریکا دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ این دیدار ناوقت روز گذشته (چهارشنبه، ۳۰ قوس) انجام شد و زلنسکی در جریان یک نشست مشترک خبری، ایستادگی و استقلال اوکراین را مدیون کمک‌های نظامی ایالات متحده دانست.

محور گفتگوهای دو طرف در این دیدار ادامه کمک‌های امریکا به اوکراین در راستای ایستادگی در برابر حملات نیروی‌های روسیه بود.

جو بایدن در نشست مشترک خبری با زلنسکی گفت: یک بسته از کمک‌های جدید نظامی ایالات متحده، به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار، شامل سامانه دفاع هوایی پاتریوت، در اختیار کی‌يف قرار می‌‌‌گیرد.

انتظار می‌رود از این سامانه دوربرد دفاع هوایی، برای حفاظت از مناطق حساس شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین در برابر حملات هوایی و موشکی روسیه استفاده شود.

به‌گفته زلنسکی، ارائه موشک‌های پاتریوت به اوکراین، «گام بسیار بلندی» برای امنیت اوکراین به‌شمار می‌رود.

به‌گفته‌او، این کشور تنها با اتکا به این سامانه دفاع هوایی می‌توان به‌طور کارآمد جلوی حملات روسیه به زیرساخت‌ها و مردم اوکراین را بگیرد.

زلنسکی از روسیه به‌عنوان یک «کشور تروریستی» یاد کرد که به مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور حمله می‌کند.

رییس‌جمهوری اوکراین در جریان نشست مشترک مطبوعاتی گفت: استقلال این کشور، بدون کمک‌های نظامی ایالات متحده ممکن نبود.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در دیدار روز گذشته‌اش با مقام‌های وزارت دفاع این کشور گفته است که امروز تمام کشورهای عضو ناتو از توان نظامی‌‌شان علیه روسیه استفاده می‌کنند.

پوتین مدعی شد که تمام نیروها و تسلیحات ناتو از سوی روسیه شناخته شده که پس از تجزیه و تحلیل از آن برای تقویت نیروی مسلح روسیه استفاده خواهد شد.

 

 

زلنسکی: استقلال اوکراین مدیون کمک امریکا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد