زمین-لرزه،-سیلاب-و-آتش‌سوزی-جان-بیش-از-نفر-را-گرفته‌است

حوادث طبیعی چند ماه اخیر از جمله زمین‌لرزه‌های پی‌هم در خوست و پکتیکا، آتش‌سوزی‌های جوزجان و سیلاب‌های مرگ‌بار در کشور، جان بیش از یک‌هزارو ۵۰۰ نفر را گرفته‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی شرف الدین مسلم معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، در نشست خبری امروز ( پنج‌شنبه، ۲۷ اسد ) گفت که بر اثر این حوادث در چند ماه اخیر در کشور، یک‌هزارو ۵۱۱ نفر کشته و ۳هزارو۷۲۶ نفر دیگر زخمی شده است.

مسلم افزود که در اثر زمین لرزه و سیلاب در ولایت‌های مختلف کشور ۲۳ هزار و ۸۲۲ خانه بطور کامل تخریب و بیش از  ۸هزار و۶۱۲ مواشی تلف و نزدیک به  ۹۶هزار و۷۷۶ جریب زمین زراعتی از بین رفته است.

او گفت که این وزارت در هماهنگی با سازمان‌های خیریه و سازمان ملل متحد زمینه توزیع کمک‌های بشردوستانه به ۲.۵ فامیل متضرر از حوادث طبیعی و غیر طبیعی را فراهم کرده است.

آقای مسلم گفت که توزیع کمک‌های نقدی به بیش از ۳۰۴ هزار فامیل متضرر و نیازمند در ولایت‌های که سیلاب و خانه‌های‌شان تخریب گردیده توزیع شده و به خانواده‌های آسیب دیده زمین‌لرزه اخیر در ولایت‌های خوست و پکتیکا ۱۶۰ میلیون افغانی از طرف دولت کمک صورت گرفته است.

مولوی عبدالله سایق، رییس مرکز عملیات حالات اضطراری این وزارت می‌گوید که به کمک کشورهای روسیه، چین، اوزبیکستان، قزاقستان، ایران، قطر، ترکیه، پاکستان، امارات متحده‌عرب، بنگله‌دیش و عربستان‌سعودی در زمینه جلب کمک‌های بشردوستانه برای ۲۵۰ هزار فامیل نیازمند و خانواده‌های متضرر را فراهم نموده است.

به گفته او، این وزارت در تلاش است تا کمک‌های بیشتری از جمله مواد غذایی و کمک‌های صحی به محلات تحت تاثیر سیلاب‌های موسومی بفرستند. او تاکید کرد که این وزارت ۸ برنامه آگاهی‌دهی و ۲۰۰ ورکشاپ در خصوص خطرات حوادث طبیعی را راه اندازی نموده است.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

زمین لرزه، سیلاب و آتش‌سوزی جان بیش از 1500 نفر را گرفته‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد