زمین‌لرزه‌های-پی‌هم-بار-دیگر-هرات-را-تکان-داد

پنج روز پس از زمین‌لرزه مرگبار هرات، مرکز لرزه‌نگاری امریکا بار دیگر از وقوع سه زمین‌لرزه‌ی پی‌هم دیگر در این ولایت شماری از ولایت‌های غرب کشور خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مرکز لرزه‌نگاری امریکا گفته است که نخستین زمین‌لرزه با قدرت ۶.۳ درجه‌ ریشتر، حوالی ساعت ۵:۱۱ بامداد امروز (چهارشنبه، ۱۹ میزان) در عمیق 9 کیلومتری زمین رخ داده است.

طبق اعلام این مرکز، دومین زمین‌لرزه با قدرت 5 درجه‌ ریشتر ساعت ۵:۲۲ بامداد امروز و سومین زمین‌لرزه نیز با قدرت ۴.۱ درجه‌ ریشتر حوالی ساعت ۵:۴۳ بامداد امروز رخ داده است.

مرکز لرزه‌نگاری امریکا گفته است که مرکز سومین زمین‌لرزه‌ صبح امروز، در ولسوالی زنده‌جان هرات بوده است.

هرچند از تلفات و خسارات زمین‌لرزه‌های بامداد امروز هرات گزارش رسمی منتشر نشده اما؛ منابع محلی می‌گویند که تا اکنون بر اثر این زمین‌لرزه‌ها، ۶۹ زخمی به شفاخانه ولایتی هرات منتقل شده‌اند.

این زمین‌لرزه‌ها در حالی رخ داده است که زمین‌لرزه‌ای با قدرت  6.3 روز شنبه هفته‌ جاری ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های هرات را تکان داد. این زمین لرزه پس‌لرزه‌های متعدد به همراه داشت که باعث افزایش حسارات مالی و جانی شده است.

داکتران بدون مرز گزارش کرده که در زمین‌لرزه‌ روز شنبه هرات تا اکنون دو هزار و ۴۵۰ نفر کشته و دو هزار و ۴۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف نیز اعلام کرده است که بیش از 90 درصد قربانیان زمین‌لرزه روز شنبه هرات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.

زمین‌لرزه‌های پی‌هم بار دیگر هرات را تکان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد