زنان-افغان-خواستار-حقوق-دختران-توسط-طالبان-شدند

شماری از زنان افغان که توسط بخش زنان سازمان ملل متحد در نشستی دعوت شده بودند، خواستار اعاده حقوق زنان و دختران توسط طالبان در افغانستان شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ این فعالان زن ناوقت روز گذشته( پنج‌شنبه، 29 میزان) از نقاط مختلف جهان به نمایندگی زنان افغان توسط بخش زنان سازمان ملل متحد دعوت شده و با مقام‌های این سازمان و سفیران شماری از کشورها در مورد وضعیت زنان در افغانستان گفتگو کرده و خواهان اعاده حقوق زنان و دختران توسط طالبان شدند.  

فوزیه کوفی، ناهید فرید، انیسه شهید، مریم صافی، و اصیلا وردک به نمایندگی زنان افغان در این نشست دعود شده اند.

آنان در گفتگو با مقام‌های سازمان ملل متحد و سفیران برخی کشورها تاکید کرده اند که حکومت طالبان اجازه کار و آموزش را به زنان نمی‌دهد و نباید حکومت آنان از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شود.

زنان اشتراک کننده در این نشست خواسته اند که جامعه جهانی از نفوذی که بر طالبان دارد باید در راستای رعایت حقوق بشری و حقوق زنان در افغانستان توسط این گروه، استفاده کند.  

این در حالی است که روز گذشته تطاهرات زنان در کابل به خشونت کشیده شد. زنان در اعتراض به افزایش فقر، بیکاری و مسدود بودن دروازه‌های مکاتب به روی دختران دست به تظاهرات زده بودند. شماری از رزونامه‌نگاران داخلی و خارجی، هنگام پوشش این تظاهرات از سوی نیروهای طالبان مورد لت و کوب قرار گرفتند.

زنان افغان خواستار حقوق دختران توسط طالبان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد