سازمان-جهانی-بهداشت،-بازیچه‌ای-در-دستان-چین

رییس جمهور ترامپ با انتقاد از عملکرد سازمان جهانی بهداشت در قبال بحران کرونا گفت که این سازمان به بازیچه‌ای در دستان چین تبدیل شده است.

به گزارش افغان نیوز: صدای امریکا می‌نویسد که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا قانونی را امضا کرده که از آزادی هنگ‌ کونگ دفاع می‌کند. آقای ترامپ در این مورد گفته است که امروز برای پاسخگو نگه داشتن مقامات دولت چین در مورد اقدامات ظالمانه، یک فرمان در حمایت از مردم هنگ کونگ و یک طرح مصوب کنگره را امضا کردم.

ترامپ می‌گوید که این فرمان به دولت من امکان می‌دهد تا افراد و نهادهای چین که در سرکوب آزادی‌های مردم هنگ کونگ نقش دارند را پاسخگو کند.

رییس جمهور ترامپ همچنین با انتقاد از عملکرد سازمان جهانی بهداشت در قبال چین و بحران کرونا که از این کشور آغاز شد،‌ گفت که این سازمان به بازیچه‌ای در دستان چین تبدیل شده است.

وی با انتقاد از ضعف چین در اطلاع رسانی درباره کرونا،‌ گفت که دور دوم مذاکرات اقتصادی با این کشور را انجام نمی‌دهد و دولت من سخت‌ترین تعرفه‌ها را برای کالاهای چینی وضع کرده است.  

همچنان ترامپ افزوده است که با ارائه فناوری های غیرقابل اعتماد چینی مقابله کردیم و کشورهای زیادی را ترغیب کردیم که از امکانات و تجهیزات شرکت هواوی به دلیل خطر امنیتی استفاده نکنند. بنابراین، دیگر اجازه نخواهیم داد که چین از امریکا سوء استفاده کند.

این درحالی است که در هفته های گذشته در پی تصویب قانون امنیتی جدید چین که خودمختاری هنگ کونگ را مخدوش می کند، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا به کنگره گزارش کرد که بر اساس واقعیت‌های موجود، هنگ کونگ دیگر منطقه‌ای خودمختار از چین به شمار نمی رود.

سازمان جهانی بهداشت، بازیچه‌ای در دستان چین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد