سازمان-ملل-برای-افغانستان--میلیون-دالر-در-خواست-کمک-می‌کند

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که این سازمان در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۴.۵ میلیارد دالر برای افغانستان درخواست کمک می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد گفته است که این سازمان تلاش می‌کند تا 4.4 میلیارد دالر کمک برای سال اینده افغانستان درخواست کند.

گریفیتس با بیان این که این درخواست سازمان ملل بزرگترین درخواست کمک برشی برای یک کشور است، گفت: «نیاز به نقدینگی فوری نه تنها برای بانک‌ها و مردم بلکه برای کار نهادهای بشری بین‌المللی است».

او تصریح کرد که اگر این کمک‌ها نرسد اقتصاد افغانستان فرو می‌پاشد زیرا؛ هم اکنون تهیه غذا برای 80 درصد خانواده‌های متوسط در افغانستان مشکل شده است.

این مقام سازمان ملل افزود که بنا بر آمار این سازمان تا میانه سال آینده درآمد سرانه ملی افغانستان ممکن است نزدیک به 30 درصد کم شود و بیکاری به 29 درصد برسد.

این در حالی است که نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی به ابتکار عربستان و میزبانی پاکستان در مورد افغانستان برگزار شده بود. در این نشست افزون بر 57 عضو آن نمایندگان سازمان ملل، موسسات مالی بین‌المللی، امریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه، آلمان، ایتالیا، جاپاک و اتحادیه اروپا نیز اشتراک کرده بودند.

سازمان ملل برای افغانستان 4.5 میلیون دالر در خواست کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد