سازمان-ملل-برای-لغو-تحریم‌ها-علیه-طالبان-آمادگی-دارد

وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی‌های افغانستان توسط امریکا و اروپا را«ظالمانه» خوانده و اعلام کرده است که سازمان ملل متحد آمادگی دارد تا تحریم‌ها علیه طالبان را بردارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان و مسوول بخش دوم آسیای وزارت خارجه این کشور امروز( دوشنبه، 3 عقرب) در نشست خبری در مورد برداشتن تحریم‌ها علیه طالبان گفت: « مسایل فنی مانعی برای ما نیست. نکته اصلی به نظرم بر اساس اظهارات نمایندگان سازمان ملل، این است که آمادگی داخلی برای این کار وجود دارد».

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در مورد مسدود کردن دارایی‌های افغانستان توسط امریکا و اروپا گفته است، این که اروپا و امریکا انسداد دارایی‌های مالی کابل را رفع نمی‌کنند، امری «ظالمانه» است.

او تاکید کرد: تا آن‌جا که ما می‌دانیم از نزدیک به ۹ میلیارد دالر دارایی افغانستان، بیش از هشت میلیارد دالر آن در امریکا و یک و نیم میلیارد دیگر در اروپا مسدود شده‌است که باید آزاد شود.

ضمیر کابلوف این موضوع را در تناقص با ادعای امریکایی‌ها مبنی بر این‌که امریکا به رفاه مردم افغانستان اهمیت می‌دهد خوانده‌است.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در این نشست خبری از ارسال کمک‌های بشر دوستانه کشورش به افغانستان در هفته جاری خبر داده و گفته است که این کمک‌ها شامل دارو و دیگر اقلام می‌شود.

این در حالی است که هفته پیش روسیه نشست مسکو را در مورد افغانستان با اشتراک ده کشور به شمول هیات طالبان برگزار کرد.

در این نشست کشورهای اشتراک کننده با نشر اعلامیه مشترک از طالبان خواستار تشکیل دولت فراگیر و رعایت حقوق زنان در افغانستان شدند.

سازمان ملل برای لغو تحریم‌ها علیه طالبان آمادگی دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد