سازمان-ملل-خواستار-تامین-آتش‌بس-در-افغانستان-شد

دیبورا لیونز، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان می‌گوید که خشونت‌های جاری در این کشور برای اعضای این سازمان ملل پذیرفتی نیست و طرف‌های درگیر جنگ باید به برقراری آتش‌بس سرتاسری توافق کنند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور خارجۀ کشور با نشر اعلامیه می‌گوید که خانم لیونز این مطلب را صبح امروز (سه‌شنبه، چهارم قوس) در دیدار با محمد حنیف اتمر، سرپرست این وزارت در شهر ژنوای سوییس مطرح کرده است.

خانم لوینز گفته است که خشونت‌های جاری در افغانستان ده‌ها غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و ادامۀ آن به هیچ صورتی پذیرفتنی نیست.

نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل برای افغانستان همچنان خاطرنشان می‌سازد که طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان به ویژه گروه طالبان به هدف پیشرفت در روند صلح و جلوگیری از تلفات ملکی باید با آتش‌بس سرتاسری توافق کنند.

گفتنی است که تأکید بر تأمین آتش‌بس در جریان گفت‌وگوهای صلح در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که نشست بین‌المللی ژنوا که قرار است تعهدات مالی جامعۀ جهانی برای افغانستان در آن تجدید شود در شهر ژنوای سوییس جریان دارد.

کشورهای کمک‌کننده، ادامۀ کمک‌ها به دولت افغانستان را به دوام ساختار دموکراتیک، تأمین ثبات و تعهد به رعایت حقوق بشر در افغانستان مشروط کرده‌اند.

سازمان ملل خواستار تامین آتش‌بس در افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد