سازمان-ملل-خواستار-کمک-فوری-جامعه-جهانی-به-افغانستان-شد

نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل متحد از کشورهای کمک کننده خواسته اند که برای جلوگیری از «فاجعه انسانی دیگر» در افغانستان پیش از فرا رسیدن زمستان اقدام فوری نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ نهادهای بشر دوستان و سازمان ملل گفته است که کشورهای کمک کننده باید پیش از فرا رسیدن زمستان و سرد شدن هوا در افغانستان، بسیج شوند و به وعده‌های شان عمل کنند.

این سازمان‌ها کشورهای عضو این سازمان خواستند تا به گونه فوری کمک‌هایی که در ماه سپتامبر به افغانستان وعده کرده بودند را اجرایی کنند.

سازمان‌های بشردوستانه گفته است که کمک مالی ۶۰۶ میلیون دالری برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به ۱۰ میلیون شهروند افغانستان که در ماه سپتامبر درخواست شده بود، تاکنون تنها کم‌تر از ۴۰ درصد این کمک‌ها تامین شده است.

ماری الن مک گروتی، نماینده برنامه جهانی غذا برای افغانستان، گفته است: «من هرگز ندیده بودم که بحرانی با این سرعت و مقیاس گسترده شود».

بانو مگ گروتی با تاکید بر حمایت از خانواده‌های به‌شدت نیازمند، گفته است که با فرارسیدن زمستان شاهد عمیق‌تر شدن شگاف فقر خواهیم بود، زیرا خشک‌سالی و بحران اقتصادی قیمت مواد غذایی و سوخت را بیش‌تر افزایش می‌دهد.

نهادهای بشردوستانه گفته اند که به گونه تقریبی نیمی از جمعیت افغانستان برای زنده ماندن به کمک نیاز دارند.

سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از بدتر شدن وضعیت در افغانستان گفته است که سیستم صحی در حال فروریزی است و اقتصاد نیز در آستانه‌ سقوط قرار دارد.

سازمان ملل وعده کرده که برای کمک به مردم افغانستان در کنار آنان خواهد ماند و به حمایت خود از زنان، دختران و اقلیت‌های مذهبی و قومی ادامه خواهند داد.

مارین دین کاجدومج، معاون نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، گفته است: «عدم اقدام فوری به ناچار منجر به بحران انسانی عمیق‌تر و آواره‌گی بیش‌تر می‌شود که نه‌تنها پیامدهای منطقه‌ای، بلکه جهانی خواهد داشت».

این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی از فروپاشی سیستم صحی و افزایش فقر در افغانستان با تسلط طالبان، هشدار داده بودند.

 

سازمان ملل خواستار کمک فوری جامعه جهانی به افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد