سازمان-ملل-در-سه-ماه-حدود-۸۵۸-هزار-مهاجر-افغان-برگشته‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارش تازه خود گفته است که در سه ماه گذشته میلادی بیش از ۸۵۸ هزار نفر از ایران و پاکستان به افغانستان برگشت داده شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان بین‌المللی مهاجرت در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که در سه ماه سال روان میلادی  ۸۵۸ هزار و ۱۷۰ نفر از ایران و پاکستان به افغانستان برگشت داده شده‌اند.

به گفته‌ی این سازمان، در این مدت ۵۳۲ هزار و ۸۵۴ نفر نیز به ایران و پاکستان مهاجرت کرده‌اند.

بر بنیاد این گزارش، ۵۶ درصد از این افغان‌ها به‌گونه‌ی اجباری و ۴۶ درصد دیگر به‌گونه‌ی داوطلبانه از ایران بازگشته‌اند.

در بخشی از گزارش این سازمان آمده است: «از ماه اپریل تا جون سال روان میلادی، ۸۵۸ هزار و ۱۷۰ نفر از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند و ۵۳۲ هزار و ۸۵۴ نفر نیز به این کشورها مهاجرت کرده‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت آمار داده است که ۷۴ درصد از افغان‌ها به‌گونه‌ی داوطلبانه و ۱۹ درصد نیز به دلیل ناامنی و نبود حفاظت جانی از پاکستان بازگشته‌اند.

این سازمان بین‌المللی متعلق به ملل متحد روز چهارشنبه، ۲۷ سرطان گفت که افغان ها عمدتاً به علت یافتن فرصت‌های اقتصادی و حس بیشتر امنیت به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

همچنین، برخی به علت درمان و دیدار با اعضای خانواده به طور کوتاه مدت کشور را ترک می‌کنند.

به گزارش این سازمان، دلیل عمده بازگشت افغان‌ها به کشور، اخراج آنان از ایران و پاکستان است که در ماه‌های اخیر تشدید شده است. به گفته این سازمان، میزان عودت به افغانستان در مقایسه با سال قبل، ۳۰ درصد بیشتر شده است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت تصریح کرده که این آمارها را پس از گفتگو با بیش از ۸۱ هزار افغان در گذرگاه‌های تورخم، سپین‌بولدک، اسلام‌قلعه، ابونصر فراهی، انگور اده و دند پتان نشر کرده است.

این در حالی است که سازمان ملل همواره در مورد بحران بشری و ناامنی غذایی در افغانستان هشدار داده و گفته است که این وضعیت باعث شده افغان‌ها برای یافتن کار به کشورهای دیگر مهاجرت نماید.

 

 

سازمان ملل: در سه ماه حدود ۸۵۸ هزار مهاجر افغان برگشته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد