سازمان-ملل،-میزبان-برگزاری-نشست-جنیوا-در-سویس

قرار است تا ساعات دیگر نشست جنیوا به میزبانی سازمان ملل متحد و با حضور مقام‌های ارشد دولت افغانستان در سویس برگزار ‌شود.

به گزارش افغان نیوز: قرار است تا ساعات دیگر نشست سازمان ملل درباره افغانستان در جنیوا برگزار شود. این نشست دو روزه، امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه- 6 و 7 قوس) به میزبانی سازمان ملل متحد و با حضور مقام‌های ارشد دولت افغانستان در مقر سازمان ملل متحد در جینوا برگزار می‌شود.

در نشست جنیوا قرار نیست که تنها کشورهای کمک‌کننده درباره‌ی همکاری‌‌هایشان سخن بگویند. در این نشست، کشورها و نهادهای پشتیبان حکومت افغانستان، دست‌آوردها، چالش‌ها و ۲۰۰ تعهد خرد و بزرگ این حکومت را نیز ارزیابی خواهند کرد.

محمداشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی برای اشتراک در این نشست وارد سویس شده اند.

در اعلامیه ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی آمده است که حکومت افغانستان و جامعه بین‌المللی در باره تعهدات مشترک، دستاوردها و چالش‌ها به اساس توافقات و چارچوکات‌هایی که در کنفرانس بروکسل در باره افغانستان در سال ۲۰۱۶ و دیگر نشست‌های بین‌المللی روی آن توافق صورت گرفته بود به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. حکومت افغانستان در این کنفرانس دستاوردهای خود را به اساس تعهدات قبلی در بخش اصلاحات، حکومت‌داری خوب، حاکمیت قانون، مبارزه با فساد، اصلاح بخش عدلی و قضایی، برگزاری انتخابات، اصلاحات در بخش قوای مسلح، توانمندسازی زنان، افزایش درآمدهای مالیاتی، رسیدگی به امور پناهندگان، تقویت بخش خصوصی و بهترساختن زمینه‌های کسب و کار و ... ارایه می‌کند و جامعه جهانی نیز با ارزیابی پیشرفت‌ها و دستاوردها همکاری خود را با افغانستان اعلان می‌نماید.

سازمان ملل، میزبان برگزاری نشست جنیوا در سویس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد