سازمان-پیمان-امنیت-جمعی-خواستار-جلوگیری-جا‌بجایی-اجباری-جمعیت-در-افغانستان-شد

وزیران خارجه‌ سازمان پیمان امنیت جمعی با صدور بیانیه‌‌ای مشترک در مورد وضعیت افغانستان، خواستار جلوگیری از جابجایی اجباری جمعیت در افغانستان شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزیران خارجه اعضای پیمان امنیت جمعی روز گذشته (سه‌شنبه، ۳۰ جوزا) این بیاینه را پس از پایان نشست اعضای این پیمان در منسک، صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ما خواهان رعایت حقوق و آزادی‌های اساسی گروه‌های قومی هستیم، از جمله جلوگیری از آزار و اذیت و جابه‌جایی اجباری جمعیت براساس نژاد و مذهب از محل سکونت دائمی آنان».

وزیران خارجه‌ کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی در این بیانیه بر لزوم اجرای تعهدات مقام‌های امارت اسلامی مبنی بر احترام به اصول اساسی حقوق بشر، از جمله حقوق زنان به‌ویژه حق آموزش دختران، تاکید کرده‌اند.

آنان از امارت اسلامی خواسته‌اند که اقدامات ضد تروریسم را تقویت و از تبدیل‌شدن افغانستان به کانون تروریسم بین‌المللی جلوگیری کنند.

آنان در بیانیه‌شان از قاچاق مواد مخدر در افغانستان و افزایش خطر گسترش آن به کشورهای همسایه نیز ابراز نگرانی کرده‌ و بر اهمیت اجرایی‌شدن تعهدات امارت اسلامی برای ریشه‌کن کردن تولید مواد مخدر، تاکید کرده‌اند.

وزیران خارجه‌ کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی آمادگی‌شان را برای مبارزه با تهدیدات امنیتی ناشی از افغانستان برای منطقه، از جمله در زمینه‌ حفظ صلح و ثبات مرزهای جنوبی کشورهای عضو این سازمان اعلام کرده‌ و گفته‌اند که طرفدار تقویت تدابیر امنیتی در بخش‌هایی از مرز افغانستان و تاجیکستان هستند.

 

 

سازمان پیمان امنیت جمعی خواستار جلوگیری جا‌بجایی اجباری جمعیت در افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد