سازمان‌های-حقوق-بشر-از-جنایت‌-۲۰-ساله-پرده‌-بردارند

معاون سخنگوی طالبان، می‌گوید که سازمان‌های حقوق بشر باید از پنهان‌کاری دست برداشته و قربانیان جنایت‌های ۲۰ ساله اشغالگران را پیدا کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، امروز سه‌شنبه(۱۲، دلو) در برگه توییترش نوشته است: «پس از آمدن امنیت، اکنون سازمان‌های حقوق بشر بجای اینکه منتظر بنشینند تا چه زمانی یک‌نفر کشته می‌شود تا از آن گزارش بدهند، باید بروند قربانیان جنایت‌های ۲۰ ساله اشغالگران را پیدا کنند.» 

وی می‌افزاید که این سازمان‌ها باید از سرگذشت دردناک قربانیان جنایت‌های ۲۰ ساله جهان را آگاه سازند، جنایت‌های که ۲۰ سال در گزارش‌های شان بر آن پرده انداختند!

این در حالی‌ست که اسوشیتدپرس به تازه‌گی به نقل از انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گزارش داده است که براساس اتهام‌های معتبری که به‌دست آنان رسیده است، پس از به قدرت رسیدن طالبان بیش از ۱۰۰ قوای امنیتی حکومت پیشین و کسانی‌که با قوای بین‌المللی کار کرده بودند، به‌گونه‌ی غیرقانونی و فراقضایی کشته‌ شده‌اند.

انتونیو گوترش گفته است که با وجود عفو عمومی، بیش‌تر این فردها توسط طالبان و یا فردهای وابسته به آنان، کشته شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، روز یک‌شنبه(۱۰، دلو) در برگه توییترش نوشت: «معلومات سرمنشی سازمان ملل متحد که گویا صد تن از اعضای دولت پیشین پس از حاکمیت امارت اسلامی کشته شده اند، درست نیست.»

سازمان‌های حقوق بشر از جنایت‌ ۲۰ ساله پرده‌ بردارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد