سربازان-لاتویا-تا-سال-۲۰۲۰-در-افغانستان-حضور-دارند

رئیس جمهور لاتویا در دیدار با سرور دانش گفت که حضور سربازان کشورش در چوکات مأموریت حمایت قاطع تا سال ۲۰۲۰ میلادی در افغانستان ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است ریموندز ویونیس رئیس جمهور لاتویا در سفر روز گذشته‌اش به کابل، با سرور دانش دیدار کرده است.

رئیس جمهور لاتویا  در این دیدار گفت که علاوه بر آن که سربازان لاتویا در چوکات مأموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند و این حضور تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه دارد و همکاری‌های مالی و اقتصادی این کشور با مردم افغانستان تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

وی گفته است که حضور سربازان کشورش در افغانستان، برای تأمین صلح و مبارزه با تروریزم اهمیت داشته و تلاش می‌گردد تا در زمینۀ آموزش نیروهای امنیتی افغان همکاری‌ها به بهترین شکل ممکن ادامه یابد.

معاون دوم ریاست جمهوری هم در این دیدار گفت: «مردم افغانستان امیدوارند که همکاری مشترک افغانستان و همکاران بین المللی آن در مبارزه با تروریزم تا رسیدن به هدف اصلی که ثبات و امنیت پایدار در منطقه، جلوگیری از تروریزم و افراط‌گرایی است، همچنان ادامه یابد.».

او، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی و به نتیجه رسیدن پروسۀ صلح را از اولویت های اساسی حکومت افغانستان در سال پیش رو خوانده و گفته است که هیأت رهبری حکومت مصمم است تا انتخابات ریاست جمهوری هم به موقع برگزار گردد.

سرور دانش افزوده است که همکاران بین‌المللی افغانستان در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از جهت تخنیکی و مالی هم‌چنان همکاری خواهند کرد و انتخابات یک عنصر کلیدی در جهت تحکیم روندهای دموکراتیک در افغانستان است.

او، پروسۀ صلح را یک اولویت دیگر عنوان کرده و گفته است که حکومت افغانستان برای مذاکره با طالبان و به نتیجه‌رسیدن پروسۀ صلح آمادگی دارد.

سرور دانش، نقش جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه را در پروسۀ صلح مهم خوانده و گفته است که در این پروسه هدف تنها گفتگوهای صلح نیست، بلکه صلح و امنیت پایدار در منطقه، جلوگیری از تروریزم و افراط‌گرایی و حفظ ارزش‌ها و دستاورد های نزدیک به دو دهۀ گذشته هدف اصلی است.

سربازان لاتویا تا سال ۲۰۲۰ در افغانستان حضور دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد