سرور-دانش-داکتر-عبدالله-به-زودی-رهبری-شورای-عالی-صلح-را-به-عهده-خواهد-گرفت

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان می‌گوید که عبدالله عبدالله به زودی رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده می‌گیرد و تنش‌های سیاسی به پایان می‌رسد.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری ‌کشور می‌گوید که تنش‌های سیاسی بین عبدالله عبدالله و رئیس جمهور غنی به زودی ممکن خاتمه خواهد یافت. و آقای عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را به عهده خواهد گرفت.

او در گفت‌وگو با دیبورا لاینز نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان در یک ویدیو کنفرانس گفت: تلاش برای تحکیم وحدت و هماهنگی در چارچوب حکومت مشارکت ملی ادامه داشته و تا چند روز آینده هر دو طرف به توافق نهایی دست‌ خواهند یافت.

آقای دانش در رابطه به مذاکرات صلح نیز گفت که حکومت افغانستان با تعیین هیأت مذاکره کننده، کاهش خشونت و آزادی شماری از زندانیان طالب، گام‌های اولیه را برای مذاکرات بین الافغانی برداشته است؛ اما جانب مقابل نه تنها در این زمینه اقدام کافی نکرده است بلکه در این اواخر خشونت های ناشی از حملات گروه طالبان افزایش یافته است.

وی با تأکید براینکه مذکرات بین الافغانی یک روند ساده و آسان نخواهد بود، نقش همکاران بین‌المللی افغانستان به خصوص سازمان ملل متحد را در فرایند مذاکرات بین الافغانی بی نهایت مهم عنوان کرد.

وی افزود: حکومت افغانستان، مردم و نهادهای مدنی با یک صدا در حمایت از ارزش‌های چون حقوق بشر، حقوق زنان، آزادی بیان، آزادی مطبوعات و رسانه‌ها، حقوق شهروندی، نظام سیاسی و دیگر ارزش‌های قانون اساسی در مذاکرات صلح حمایت، خواهند کرد.

آقای دانش و بانو لاینز پس از چاشت روز پنج‌شنبه در طریق ویدیو کنفرانس گفت‌وگو کردند.

گفتنی است که این تنش پس از آن بالا گرفت که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در ماه فبروری، محمد اشرف غنی را برندۀ انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و عبدالله عبدالله رقیب عمده وی، نتایج این انتخابات را نپذیرفت.

 

 

 

سرور دانش: داکتر عبدالله به زودی رهبری شورای عالی صلح را به عهده خواهد گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد