سفارت-افغانستان-در-مسکو-به-کاهش-مصارف-اقدام-کرده-است

رسانه‌های روسی گزارش داده اند که سفارت افغانستان در مسکو به صرفه‌جویی در مصارف خود روی آورده است.

به گزارش افغان نیوز؛ اسپوتنیک فارسی امروز( پنج‌شنبه، 14 دلو) گزارش داده است که سفارت افغانستان در روسیه تصمیم گرفته که هزینه‌های خود را تا حد امکان کاهش دهد.

این رسانه به نقل از دیپلماتان افغانستان در مسکو گفته‌ است که این تصمیم به دلیل عدم تأمین بودجه این سفارت از جانب کابل اتخاذ شده است.

سفارت افغانستان در روسیه زیر پرچم حکومت پیشین کار می‌کند و گزارش شده است که احتمال دارد این سفارت کارکنان خود را نیز کاهش دهد.

پیش از این برخی رسانه‌ها به نقل از منابعی بدون ذکر نام اعلام کردند که آمریکا سفارت و کنسولگری‌های افغانستان در این کشور را تعطیل می‌کند و مصونیت دیپلمات‌های آن را لغو خواهد کرد.

دو دیپلمات افغانستان در امریکا که نخواسته‌اند به علت ادامه مذاکرات روی این موضع با وزارت خارجه امریکا نام‌‌های‌شان فاش شود، گفته اند که حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن و دو کنسول‌گری افغانستان در امریکا از یک ماه به این سو تعلیق شده است.

پس از سقوط دولت پیشین، سفارت افغانستان در امریکا از کابل بودجه دریافت نمی‌کند و تلاش می‌کند تا با کاهش هزینه‌ها به کارش ادامه بدهد.

صدای امریکا گزارش داده است که پاسپورت‌های جدید کنسول‌گری‌های افغانستان در امریکا تمام شده است، اما تمدید گذرنامه‌هایی که تاریخش تمام شده است، ادامه دارد. کارمندان سفارت به علت بسته شدن حساب‌های رسمی بانکی ناگزیر شده‌اند که پول‌ها به دست آمده را به حساب شخصی‌شان واریز کنند.

سفارت افغانستان در مسکو به کاهش مصارف اقدام کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد