سفارت-عراق-در-کابل-کشته-شدن-ابوبکر-البغدادی-را-رد-کرد

سفارت عراق خبرمرگ ابوبکرالبغدادی رهبر گروه داعش را تایید نکرده و این ادعا را از سوی گزارشات بعضی رسانه ها، نادرست خوانده است.

به گزارش افغان نیوز: سفارت عراق امروز پجشنبه (22- سرطان)، طی نشست خبری در کابل میگوید:« کشته شدن ابوبکرالبغدادی رهبر گروه داعش یک شایعه بیش نبوده و به کشته شدن ابوبکرالبغدادی باورنداریم».

ارشد عمر اسماعیل سرپرست سفارت عراق درکابل گفت: کشته شدن ابوبکرالبغدادی برای سفارت عراق امری مهم نیست. اما؛ گروه داعش از طرف نیروهای عراقی شکست خورده و دیگر توانایی مبارزه با نیروهای امنیتی و دفاعی کشورعراق را ندارند.

آقای اسماعیل گفت گروهای داعش متشکل از 100 کشورجهان بوده که نیروهای امنیتی عراق با همکاری مردم و دوستان جهانی شان، رقم این گروه داعش را ازبین بردند.

وی تصریح کرد، دولت عراق به رهبری نخست وزیر آن کشور عملیاتی را تحت نام" ما بطرف نینوا می آییم"، 9 ماه قبل آغاز کرده که این عملیات برای نابود سازی گروه داعش بسیار موثر واقع شده است.

اما؛ سرپرست سفارت عراق در کابل آزادی برخی از شهرهای آن کشور از اسارت داعش را یک امر مهم خوانده می افزاید؛ نابودی داعش در منطقه و جهان  موثرمی باشد زیرا داعش یک تهدید بزرگ برای کرۀ خاکی است.

همچنان سفارت عراق از تمام شهروندان آواره شده ی متاثر از جنگ خواهان دوباره برگشتن انان شده و تضمین امنیت شان از سوی نیروهای امنیتی شده است.

این درحالی است که شهر موصل عراق، مرکز گروه داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی به این طرف بوده است که در نیتجۀ عملیات نظامی نیروهای عراقی به رهبری نیروهای ائتلاف در جریان هفتۀ جاری از تصرف اعضای داعش آزاد شد.

سفارت عراق در کابل کشته شدن ابوبکر البغدادی را رد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد