سفر-رییس-مجلس-امریکا-به-ارمنستان

رییس مجلس امریکا برای برجسته‌کردن تعهدات واشنگتن به امنیت، شکوفایی اقتصادی و حکومت دموکراتیک منطقه قفقاز، به ارمنستان سفرکرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر رییس مجلس نمایندگان امریکا با انتشار بیانیه‌ای گفته است که نانسی پلوسی برای برجسته‌کردن تعهد ایالات متحده به امنیت، شکوفایی اقتصادی و حکومت دموکراتیک ارمنستان و منطقه قفقاز، به ارمنستان سفرکرده است.

نانسی پلوسی رهبری هیاتی را بر عهده دارد که شامل سه نماینده دیگر کانگرس است.

رییس مجلس نمایندگان امریکا تصمیم سفر به ایروان را خودجوش خواند و گفته که هدف از این سفر حمایت از «امنیت، ثبات اقتصادی و حکومت دموکراتیک در ارمنستان و منطقه قفقاز» است. این دیدار در پس‌زمینه تشدید تنش بین ایروان و باکو انجام می‌شود.

پلوسی در رشته توییت‌های مربوط به سفرش در ایروان، یادآور شد که در سال ۲۰۱۹ مجلس نمایندگان با اکثریت آرا نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت شناخت و در آپریل ۲۰۲۱، رییس جمهور جو بایدن نخستین رهبر امریکایی بود که به‌گونه‌ای عملی قتل‌عام ارامنه را اعلام کرد.

او تصریح کرده است: «سفر هیات ما به ارمنستان نماد قدرتمندی از تعهد راسخ ایالات متحده به ارمنستان دموکراتیک، صلح‌طلب و شکوفا و منطقه امن و باثبات قفقاز است. ما طی نشست‌های کاری با سران دولت، اعضای جامعه مدنی و اعضای نهادهای امنیتی حمایت قوی و مداوم ایالات متحده را – به‌عنوان رییس گروه مینسک و دوست دیرینه ارمنستان جهت حل‌وفصل مناقشه قدیمی ناگورنو-قره‌باغ مطرح خواهیم کرد».

بااین‌حال پایگاه خبری آرمن‌پرس گزارش داده است: از زمانی که ارمنستان استقلال خود را کسب کرد، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا نخستین مقام رسمی و بلندپایه امریکایی است که به این کشور سفر می‌کند.

سفر رییس مجلس امریکا به ارمنستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد