سفر-غیرمنتظره-پوتین-به-چچن

رسانه‌های بین‌المللی، گزارش داده اند که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه پس از ۱۳ سال در یک سفر غیرمنتظره و اعلام‌نشده به چچن رفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ پوتین به همراه رمضان قدیروف، رهبر چیچین، روز گذشته (۳۰ اسد) آمادگی سربازان چچنی را برای جنگ علیه اوکراین ارزیابی کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، رییس جمهور روسیه خطاب به این سربازان گفته است: «تا زمانی که ما سربازانی مثل شما داریم، ما واقعاً شکست ناپذیر هستیم».

پیش از این هم کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده است که قرار است آقای پوتین، رییس جمهور این کشور به باکو، پایتخت آذربایجان سفر ‌کند.

 بر اساس بیانیه کرملین، پوتین در جریان  سفر دو روزه خود به باکو، با الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان دیدار و درباره توسعه بیشتر روابط مسکو و باکو، مشارکت و ائتلاف راهبردی دو کشور و همچنان مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

این سفر رییس‌جمهور روسیه به چچن در حالی انجام می‌شود که اوکراین و مسکو در آستانۀ ۹۰۰ روزه شدن جنگ در اوکراین، قرار دارند و هزاران نیروی ارتش کی‌یف با عبور از مرز غربی روسیه پیشروی در منطقه کورسک را آغاز کردند.

ولادیمیر پوتین پیشروی بی‌سابقۀ نیروهای اوکراینی در استان مرزی کورسک در غرب روسیه را «اقدامی تروریستی و تحریک‌آمیز با هدف بی‌ثبات کردن نواحی مرزی» توصیف کرده است.

هرچند این بزرگ‌ترین تهاجم خارجی به روسیه پس از جنگ جهانی دوم به‌شمار می‌رود، پوتین در موضع‌گیری خود از هر گونه اشاره به این موضوع پرهیز کرده است.

 

سفر غیرمنتظره پوتین به چچن

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد