سفیر-امریکا-در-سازمان-ملل-متحد-از-سمت-اش-استعفا-کرد

نیکی هیلی، سفیر امریکا در سازمان ملل متحد در توافق با دونالد ترامپ، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش افغان نیوز: خانم هیلی روز سه‌شنبه (17، میزان) در کنار آقای ترامپ در کاخ‌سفید ایستاد  و به خبرنگاران گفت که بر خلاف شنیده‌ها در فضای رسانه‌های امریکا، او قصد نامزد شدن برای پست ریاست جمهوری در سال 2020 را ندارد و به فعالیت سیاسی خود در قالب حمایت از آقای ترامپ ادامه خواهد داد.

آقای ترامپ گفته که امیدوار است خانم هیلی پس از این فراغت شغلی دوباره به کابینه او بازگردد و تاکید کرده که خانم هیلی حتی مختار به انتخاب پست دلخواهش خواهد بود.

آقای ترامپ روز سه شنبه هنگام ترک کاخ سفید گفت که دخترش ایوانکا به عنوان سفیر امریکا در سازمان ملل "کولاک خواهد کرد" اما افزود که نمی خواهد با این کار متهم به فامیل‌سالاری شود.

خانم هیلی کار خود به عنوان سفیر دائم امریکا در سازمان ملل متحد را از ماه جنوری سال گذشته و همزمان با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید آغاز کرده بود. و پیش از آن فرماندار ایالت کارولینای جنوبی بود.

خبر استعفای خانم هیلی یک روز پس از آن اعلام می‌شود که یک نهاد ضدفساد او را به انجام هفت سفر با هواپیماهای لوکس خصوصی متهم کرد؛ پروازهایی که هزینه آن را رهبران صنایع در کارولینای جنوبی به عنوان هدیه تقبل کرده بودند.

موسسه "شهروندان هوادار مسئولیت و اخلاق" در واشنگتن گفته خانم هیلی در یک گزارش افشای هزینه‌ها، بهای این پروازها را ده ها هزار دلار کمتر از رقم واقعی ذکر کرده بود.

او پس از ورود به سازمان ملل متحد انتقادهای تندی را از این نهاد بین‌المللی آغاز کرد و بارها شورای امنیت را به تبعیض و جفا در حق اسراییل متهم کرد.

در دوران حضور او بر کرسی امریکا در سازمان ملل متحد، این کشور کمک‌های مالی خود به چندین نهاد این سازمان از جمله آژانس کمک به آوارگان فلسطینی را قطع کرد و از برخی نهادهای آن همچون شورای حقوق بشر خارج شد.

سفیر امریکا در سازمان ملل متحد از سمت اش استعفا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد