سفیر-پیشین-سازمان-ملل-برای-نجات-مردم-با-طالبان-باید-تعامل-شود

سفیر پیشین سازمان ملل متحد برای افغانستان می‌گوید؛ جامعه جهانی باید با طالبان تعامل کند و در غیر آن با فشار‌های اقتصادی، مردم افغانستان مجازات خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ کای آیده، سفیر پیشین ملل متحد برای افغانستان گفته است که افغان‌ها در حال مرگ قرار دارند و باید برای نجات آنان هرچه زودتر با طالبان تعامل شود.

او افزوده است: «من فکر می‌کنم ما باید با طالبان تعامل داشته باشیم تا بیشتر بدانیم و اینکه بالای چه کسی باید نفوذ داشته باشیم و تا زمانی که چنین نکنیم طالبان را نه، بلکه مردم رامجازات می‌کنیم».

کای آیده می‌گوید که رساندن کمک‌های بشردوستانه به افغانان نمی‌تواند تنها به کمک بنیاد‌های غیر انتفاعی به پیش برود.

سفیر پیشین سازمان ملل برای افغانستان تصریح کرده است؛ باوجودیکه ادارات سازمان ملل متحد سهم خود را انجام می‌دهند اما؛ مردم نه تنها به غذا بلکه به دوا، آب پاک و سایر چیزها نیاز دارند و این کمک‌ها بدون مذاکره با کسانیکه در رهبری قرار دارند، امکان پذیر نیست.

آیده تاکید کرده است: «احتیاط در مذاکرات به این معنی است که روز بروز ما بیشتر و بیشتر افغانان را نا امید می سازیم. آنان کسانی اند که در حالت مرگ قرار دارند».

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، فقر و بیکاری افزایش یافته است و سازمان‌های بین‌المللی بارها از خلق فاجعه بشری در زمستان پیشرو هشدار داده اند.

سفیر پیشین سازمان ملل: برای نجات مردم با طالبان باید تعامل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد