سناتوران-آسترالیا-خواستار-افزایش-کمک‌-به-مردم-افغانستان-شدند

برخی سناتوران آسترالیایی از دولت این کشور خواسته‌اند که به دنبال با افزایش بحران انسانی در افغانستان، کمک‌های خود به این کشور را افزایش دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه گاردین گزارش داده است که شماری سناتوران آسترالیا، گفته‌اند که ۱۳ میلیون کودک در حال حاضر در افغانستان به کمک نیاز دارند و ۹۵ درصد از مردم افغانستان ممکن است تا میانه‌های سال جاری از فقر شدید متاثر شوند.

این سناتوران گفته اند که کودکان در افغانستان برای فروش پلاستیک و تامین غذای خانواده‌های‌شان زباله‌دانی‌ها را می‌گردند در حالی که زنان وسط جاده‌های پرازدحام نشسته و برای غذا گدایی می‌کنند.

این سناتوران تاکید کرده اند که باید به همین دلایل دولت آسترالیا به مقدار کمک‌های بشردوستانه خود به مردم افغانستان بیافزاید.

شماری از کارکنان سازمان‌های امدادگر در افغانستان نیز به سناتوران آسترالیایی از برخورد با صحنه‌های دلخراش ناشی از فقر در افغانستان خبر داده و از افزایش روزافزون فقر و قحطی در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

مت تینکلر، سرپرست اجرایی بنیاد حفاظت از کودکان در یک نشست در سنای آسترالیا به گونه آنلاین گفته است که نصفی از جمعیت افغانستان زیر سن ۱۸ هستند و در حال حاضر آینده‌ بهتری ندارند.

سرپرست اجرایی این سازمان در آسترالیا، وضعیت افغانستان را یک ‌«جهنم زنده» توصیف کرده است.

او گفته است: «ما در حال حاضر شاهد وقوع بزرگترین بحران انسانی جهان هستیم و هر روز خطر مرگ تعداد فزاینده‌ای از کودکان شدیدتر و فوری‌تر می‌شود».

دولت آسترالیا سال گذشته برای کمک به مردم

سناتوران آسترالیا خواستار افزایش کمک‌ به مردم افغانستان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد