سناتوران-امریکایی-حمایت-از-زنان-افغانستان-مسوولیت-اخلاقی-ما-است

دو سناتور امریکایی تاکید کرده است که امریکا برای دفاع و حمایت از دختران و زنان افغانستان مسوولیت اخلاقی دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ جین شاهین و سوزان کالینز، دو سناتور امریکایی با نشر اعلامیه‌ای از اقدام دولت بایدن برای معرفی رینا امیری به حیث نماینده ویژه در امور زنان و دختران افغانان استقبال کرده‌اند و تاکید کرده که امریکا برای دفاع و حمایت از دختران و زنان افغانستان مسوولیت اخلاقی دارد.

جین شاهین گفته است؛ این انتصاب نشان می‌دهد که دولت به تعهدات مردم امریکا برای حمایت از حقوق زنان و دختران افغان عمل می‌کند.

این سناتور امریکایی می‌گوید که تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند که زنان و دختران افغانستان فراموش نمی‌شوند. او تاکید کرده که امریکا یک مسوولیت اخلاقی دارد تا از دختران و زنان افغان حمایت و به حفاظت از حقوق آنان کمک کند.

جین شاهین اعلام آماد‌گی کرده است که با رینا امیری و همکارش در این مورد همکاری کند. او افزوده است: ما تمام تلاش خود را برای ایستادن در کنار زنان، دختران و جمعیت‌های آسیب‌پذیر افغان در این زمان پرتلاطم و نامطمین انجام می‌دهیم.

سوزان کالینز، دیگر سناتور امریکایی گفته است که خروج فاجعه‌بار نیروهای امریکایی از افغانستان، پیش‌رفت عظیمی را که برای زنان و دختران افغان حاصل شده بود، برعکس کرد.

او نیز افزوده است که انتصابات جدید در وزارت خارجه نشان‌دهنده تعهد مستمر ایالات متحده برای رسیدگی به سرکوب اعضای آسیب‌پذیر جامعه افغانستان توسط طالبان است.

سوزان گفته است که با همکارش شاهین از مدت‌ها است که برای بهبود دست‌رسی زنان و دختران افغان به فرصت‌های تحصیلی و حرفه‌ای حمایت می‌کند و به تلاش‌های‌شان در این بخش ادامه می‌دهد.

این در حای است که وزارت خارجه امریکا چند روز پیش رینا امیری را به حیث نماینده ویژه در امور زنان، دختران و حقوق بشر برای افغانستان تعیین کرد.

سناتوران امریکایی: حمایت از زنان افغانستان مسوولیت اخلاقی ما است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد