سوء-استفاده-نهادهای-حامی-رسانه‌ها-از-نام-خبرنگاران-در-بدخشان

خبرنگاران ولایت بدخشان می‌گویند که نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران همواره از نام خبرنگاران سوء استفاده کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرنگاران ولایت بدخشان امروز( سه‌شنبه، 30 قوس) در گردهمایی با مسوولان بخش فرهنگی و مسوول کمیته‌ی مصوونیت خبرنگاران گفته اند که نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران همیشه از نام خبرنگاران سوء استفاده کرده و باید از کار جلوگیری شود.

عبدالبصیر وثیق، خبرنگاران آزاد در بدخشان می‌گوید؛ نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران و به ویژه کمیته‌ی مصوونیت خبرنگاران پس از سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان از نام خبرنگاران سوی استفاده نموده و به جای خبرنگاران واقعی، فامیل‌های خود را به خارج انتقال داده اند.

آقای وثیق افزود؛ گفته‌‌های وجود دارد که به نام خبرنگاران اصلی، خبرنگاران خیالی از آدرس این نهادها معرفی و به خارج رفتند، در حالیکه این نهادها پول جمع نموده و در فکر هیچ خبرنگاری در داخل کشور نمی باشند.

معراج الدین رحیمی، معاون انجمن خبرنگاران آزاد بدخشان نیز می‌گوید؛ از نام خبرنگاران سوء استفاده شده، با وجود سرازیر شدن کمک‌های میلیونی، هیچ خبرنگاری در بدخشان از آن مستفید نشده است.

خبرنگاران بدخشان در کنار اعتراض در مورد سوء استفاده از نام‌شان، از چالش‌های فرار روی کار خبرنگاری سخن گفته و خواستار حق دسترسی به اطلاعات شدند.

آنان بر بازتاب واقعیت‌های موجود در کشور تاکید کرده و گفتند که هیچ گاه از حقیقت گویی هراس ندارند.

معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ولایت بدخشان در این مراسم گفت که امارت اسلامی حامی رسانه‌ها و خبرنگاران است. او افزود که خبرنگاران باید پالسی امارت اسلامی را رعایت و به نشر حقایق تلاش کنند.

این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های محلی بدخشان پس از تحولات اخیر کشور مسدود و هیچ خبرنگار زن در رسانه‌های این ولایت حضور ندارد.  

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز در تازه ترین گزارشِ خود اعلام کرده که ۴۰ درصد رسانه‌های افغانستان پس از سقوط دولت پیشین تعطیل شده اند و نزدیک به ۶۰ درصد خبرنگاران نیز شغل های‌شان را از دست داده و بیکار اند.

سوء استفاده نهادهای حامی رسانه‌ها از نام خبرنگاران در بدخشان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد