سویدن-و-فنلند-درخواست-عضویت‌شان-را-به-ناتو-فرستادند

پس از رأی‌زنی پارلمان‌های فنلند و سویدن این دو کشور درخواست‌های‌شان را برای پیوستن به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی«ناتو» فرستاده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش داده که این دو‌ کشور درخواست‌های‌شان را برای پیوستن به ناتو روز چهارشنبه( 27 ثور) طی مراسمی به این سازمان‌ سپرده‌اند.

در این مراسم کلاوس کورهونن، سفیر فنلاند در ناتو؛ اکسل ورنهوف، سفیر سویدن در ناتو و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اشتراک‌ داشتند.

تصمیم برای پیوستن فنلند و‌ سویدن به ناتو در پی تهاجم روسیه به اوکراین انجام می‌شود. انتظار می‌رود کسب عضویت این دو کشور در ناتو چند هفته طول بکشد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در مراسمی که در آن سفیران سویدن و فنلند در ناتو حضور داشتند گفت: «این یک لحظه تاریخی است که باید از آن استفاده کنیم. من به گرمی از درخواست فنلند و سویدن برای پیوستن به ناتو استقبال می‌کنم. شما نزدیک‌ترین شرکای ما هستید و عضویت شما در ناتو امنیت مشترک ما را افزایش می‌دهد».

پیش از این دبیر کل ناتو در نشستی در برلین گفته بود که پس از ارسال درخواست از سوی سویدن و فنلند، برای تضعیف روسیه و‌ پوتین به هر دو کشور سریعاً عضویت می‌دهند.

این در حالی است که ترکیه، عضو ناتو و روسیه به شدت مخالف پیوستن فنلند و سویدن به پیمان اتلانتیک شمالی«ناتو» است. ترکیه روز گذشته اعلام کرده بود که درخواست فنلند و سویدن را وتو می‌کند.

سویدن و فنلند درخواست عضویت‌شان را به ناتو فرستادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد