سیلابی-در-ولایت؛-تن-را-به-کام-مرگ-کشاند

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تایید نمود که بر اساس گزارش‌های ابتدایی از ۱۳ ولایت کشور، ۲۶۹ نفر در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که  امروز پنج‌شنبه(6، سنبله) منتشر شده، آمده است که بر اساس گزارش ابتدایی ریاست‌های مبارزه با حوادث ولایات پروان، کابل، کاپیسا، میدان وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، لغمان و خوست تاهنوز در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها حدود 122 تن شهید، 147 تن زخمی شده‌اند.

اعلامیه افزوده است که در اثر سیلاب‌ها در این 13 ولایت حدود 1500 منزل، 600 مواشی، 23 دوکان و 1150 جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

 غلام بهاوالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در تماس‌های تلفنی با والیان ولایات از آمادگی و کمک‌های بیشتر جهت رسیدگی به متضررین ناشی از سرازیر شدن سیلاب‌ها اطمینان داده و برای ریاست‌های مبارزه با حوادث ولایتی هدایت داده تا روند سروی همزمان با پاسخ‌دهی را تسریع ببخشند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته که تیم‌های صحی و ماشینری جهت پاک‌کاری مسیر و نجات مردم  در ساحات اعزام شده‌اند و کار پاک‌کاری، نجات مردم و توزیع غذایی گرم برای متضررین جریان دارد.

گفتنی است که بیشترین تلفات جانی و خسارات مالی بر اثر سرازیر شدن این سیلاب‌ها در ولایت پروان بوده است. دو شب پیش سیل بی‌سابقه در شهر چاریکار مرکز پروان سرازیر شد که در نتیجه آن نزدیک به 100 نفر کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند. صدها خانه نیز تخریب شد.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی کشور امروز پنج‌شنبه(۶، سنبله) برای همدردی و کمک به آسیب دیدگان سیلاب‌های مرگبار به ولایت پروان رفته است.

سیلابی در 13 ولایت؛ 122 تن را به کام مرگ کشاند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد