سیلاب‌ها-در-پاکستان-جان-دست‌کم-یک-هزار-نفر-را-گرفته‌است

ادارۀ مبارزه با حوادث طبیعی پاکستان اعلام کرده که نزدیک به یک هزار نفر در این کشور در اثر سیلاب‌ها جان باخته و تعداد زیادی از افراد نیز مفقود گردیده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ ارقام رسمی نشان می دهد که شمار تلفات سیلاب ها در پاکستان تا ناوقت روز گذشته (شنبه، 5 سنبله) به ۹۸۲ تن رسیده بود. در حالی که تنها روز جمعه حدود ۹۰۰ نفر جان باخته‌اند.

منابع مردمی می‌گویند که سیلاب‌ها افراد زیادی را برده‌است و گمان می رود که ارقام جان باختگان در پاکستان بیشتر از ارقام رسمی باشد.

اداره مبارزه با حوادث طبیعی پاکستان می‌گوید که تقریباً به ۳۳ میلیون نفر بر اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها آسیب رسیده و هفت میلیون خانۀ رهایشی و ساختمان ها ویران شده اند.

به گفته این اداره سیلاب ها بیش از ۸۰۰ هزار راس مواشی را از بین برده و ده ها هزار راس مواشی دیگر ناپدید اند.

در همین حال، خبرگزاری فرانسپرس گزارش داده که مقام‌های حکومتی وعده کرده بودند که برای جلوگیری از آبخیزی دریا، دیوار های کانکریتی می سازند اما؛ به وعده‌شان عملی نکرده‌اند.

این رسانه به نقل از آسیب دیدگان سیلاب آورده‌است:« به ما آسیب زیاد رسیده است، خانه‌های ما ویران شده و نزدیکان ما جان باخته‌اند. سیل اولاد‌های همسایه‌های ما را بُرد. هرجای را سه متر آب گرفته است».

در همین حال، حکومت پاکستان وضعیت اضطراری اعلام کرده و گفته که تلاش‌ها برای نجات افراد گیرمانده ادامه دارد.

اداره مبارزه با حوادث طبیعی این کشور گفته که به همکاری اردو و گروه های مدد رسان، نزدیک به پنج میلیون نفر در کمپ های موقت جا به جا شده اند.

شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در دیدار از مناطق سیلاب زده ایالت سند، سیلاب‌های فعلی را در آن کشور بی سابقه خوانده است.

آقای شریف خواستارکمک جامعۀ جهانی شده و در عین حال وعده کرد که حکومت پاکستان با هر خانوادۀ آسیب دیده ۲۵ هزار روپیۀ پاکستانی کمک می کند.

گفته می‌شود که دولت پاکستان در مجموع ، ۳۸ میلیارد روپیۀ پاکستانی را برای مساعدت با زیان دیدگان سیلاب اختصاص داده است.

اتحادیۀ اروپا و نهاد های مدد رسان تعهد کرده اند که میلیون ها دالر کمک را به سیلاب زده ها در پاکستان فراهم می کنند.

سیلاب‌ها در پاکستان جان دست‌کم یک هزار نفر را گرفته‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد