سیلاب‌ها-در-پروان-خسارات-زیادی-بجا-گذاشت

بارندگی‌های بهاری و سیلاب‌های ناشی از آن، اخیرا در ولایت‌های کشور از جمله پروان، خسارات زیادی بجا گذاشته است.

به گزارش افغان نیوز؛ برخی شهروندان ولایت پروان امروز ( پنج‌شنبه، ۱۰ حمل) به آژانس افغان نیوز می‌گویند که سرازیر شدن سیلاب‌ها در این ولایت، زیان سنگین به آنان وارد کرده است. 

صوفی فقیرزاده، یکی از شهروندان ولایت پروان گفت که سرازیر شدن سیلاب‌ها در چند روز گذشته در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت خسارات سنگین و جبران ناپذیر به مردم وارد کرده است.  

جمشید یکی دیگر از شهروندان این ولایت می‌گوید که بیشترین خسارات ناشی از سیلاب‌ها را دست فروشان و دکانداران شهر چاریکار متقبل شده‌اند. 

او بیان داشت که ده‌ها دکان در این سیلاب‌ها تخریب و اموال تجاری آن‌ها از بین برده است. 

غلام دستگیر، یکی از دست‌فروشان شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان گفت که پس از سرازیر شدن سیلاب‌ها، کراچی‌‌ بساطی‌اش از بین رفته و اکنون بیکار شده است. 

شهروندان ولایت پروان از حکومت سرپرست و نهادهای ملی و بین‌المللی مددرسان خواستار کمک و توجه جدی شده‌اند.

این در حالی است که در یک هفته گذشته در ۲۲ ولایت‌ کشور از جمله فراه، فاریاب، بلخ، ارزگان، کنر، نورستان، لغمان، بغلان، سمنگان، پروان، کندز، پنجشیر، میدان‌وردک، بدخشان، تخار، کنر، پکتیکا، کابل، پکتیا، خوست، هلمند، نیمروز و بلخ  سیلاب‌های نسبتا شدید سرازیر شده.

به گفته مسوولان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گویند که بر اثر جاری شدن سیلاب‌ها در پنج ولایت کشور ۱۱۴ منزل‌ مسکونی بصورت کلی و قسمی تخریب شده است. 

شفیع‌الله رحیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی امروز ( پنج‌شنبه، ۱۰ حمل) با نشر ویدیویی گفته است که بر اثر سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر در ولایت‌های کشور تاکنون ۱۳ نفر کشته و ۷۲ نفر دیگر زخمی شده است. 

رحیمی افزود که در اثر زلزله و جاری شدن سیلاب‌ها در ولایت‌های کشور، تاکنون ۲۷هزار جریب زمین تخریب شده است.

به گفته او این وزارت در تلاش است تا با همکاری نهادهای ملی و بین‌المللی به این مشکل رسیدگی نماید. 

این در حالی است که ریاست هواشناسی از احتمال وقوع بارندگی نسبتاً شدید، برف‌باری و سیلاب‌های آنی در شماری ولایت کشور خبر داده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

سیلاب‌ها در پروان خسارات زیادی بجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد