سیلاب‌های-اخیر-در-پاکستان-جان-نفر-را-گرفته-است

سی‌ان‌ان گزارش داده که سیلاب‌های ناگهانی ناشی از شدیدترین باران‌های چند دهه‌ی اخیر در پاکستان جان دست‌کم ۵۵۰ نفر را گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان روز جمعه (۱۴ اسد) اعلام کرد که سیلاب‌های ناگهانی ناشی از باران‌های موسمی غیرطبیعی باعث کشته شدن دست‌کم ۵۴۹ نفر در پاکستان در یک ماه گذشته شده و جوامع دورافتاده در ایالت فقیر جنوب‌غربی بلوچستان بیشترین آسیب را دیده‌اند.

سازمان‌های دولتی و ارتش در مناطق سیلاب‌زده کمپ‌های امدادی راه‌اندازی کرده‌اند و برای کمک به جابه‌جایی خانواده‌ها و تهیه غذا و دارو تلاش می‌کنند.

این اداره گفته که علاوه بر تلفات، این سیلاب‌ها به بیش از ۴۶ هزار و ۲۰۰ خانه آسیب رسانده است.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در جریان بازدید از مناطق آسیب‌دیده گفت:« ما تمام تلاش خود را برای امدادرسانی گسترده و اسکان مجدد قربانیان سیل انجام می‌دهیم».

این درحالی است که دولت ایالتی بلوچستان می‌گوید که به بودجه بیشتری نیاز دارد و از سازمان‌های بین‌المللی درخواست کمک کرده است.

عبدالقدوس بزنجو، وزیر این ایالت گفت: «تلفات ما بسیار زیاد است».

برخی مناطق به‌دلیل قطع ارتباط با دیگر مناطق این ایالت با کمبود مواد غذایی مواجه شده‌اند.

وزیر ایالت بلوچستان گفت که ایالت او به «کمک‌های عظیم» از سوی دولت و آژانس‌های بین‌المللی نیاز دارد.

به گفته‌ی سازمان بلایای طبیعی، ماه گذشته مرطوب‌ترین ماه در سه‌دهه‌ی گذشته بود و میزان باران در آن ۱۳۳ درصد بیشتر از میانگین در ۳۰ سال گذشته بود.

 آژانس بلایای طبیعی اعلام کرد که بلوچستان که هم‌مرز با ایران و افغانستان است، ۳۰۵ درصد بیشتر از میانگین سالانه بارندگی داشته است.

سیلاب‌های اخیر در پاکستان جان 550 نفر را گرفته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد