سیلاب‌های-اخیر-در-کشور-جان-نفر-را-گرفته‌است

در چند روز گذشته بر اثر باران‌های شدید و سرازیرشدن سیلاب در چندین ولایت کشور دست‌کم ۴۱ نفر جان باخته‌ و صدها منزل مسکونی تخریب شده‌است.

به گزترش افغان نیوز؛ دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا)  امروز (چهارشنبه، ۲۶ اسد) در گزارشی نوشته که از ۱۱ تا ۱۵ آگست، جاری‌شدن سیلاب در ولایات شرقی، جنوبی، جنوب‌شرقی و مرکزی جان ۴۱ نفر را گرفته‌است.

اوچا افزوده‌است که افراد در ولایات کاپیسا، خوست، لوگر، ننگرهار، پکتیا و پروان کشته شده‌اند.

طبق این گزارش، در این سیلاب‌ها، ۱۷ نفر در ولایات کاپیسا، لوگر و پروان زخمی شده‌اند.

به گفته اوچا در این سیلاب، حدود ۷۹۰ خانه در ولایات کنر، لغمان، ننگرهار و پروان آسیب‌ دیده یا کلا ویران شده‌است.

این نهاد در مجموع سه هزار و ۷۲۰ خانواده از سیلاب چند روز اخیر متاثر شده‌اند که از این میان ۲۴۰۰ خانواده آسیب‌دیده را ساکنان ننگرهار تشکیل می‌دهند.

این دفتر می‌گوید که پس از ننگرهار، پکتیا با ۴۵۰ خانواده، لوگر ۲۵۰ خانواده، میدان وردک ۱۹۰، خوست ۱۵۰، لغمان ۱۲۸ و پکتیکا ۱۰۰ خانواده ولایاتی اند که به ترتیب بیشترین آسیب این سیلاب اخیر متوجه آن‌ها شده‌است.

این سازمان گفته که ولایات کنر و کاپیسا خسارات کمتری را نسبت به ولایات دیگر متحمل شده‌اند و در این دو ولایت به ترتیب ۵۰ و ۱۰ خانواده آسیب دیده‌اند.

به گفته این نهاد سیلاب اخیر علاوه بر تلفات جانی و تخریب منازل باعث از بین رفتن محصولات زراعتی، کشتزارها و زیرساخت‌ها نیز شده‌است.

دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل گفته‌است که فعالان بشردوستانه در افغانستان از ماه جون تاکنون به ۵۵ هزار نفر که تحت تاثیر باران‌ها و سیلاب شدید در سراسر کشور قرار گرفته‌اند کمک‌های اضطراری را بسیج کرده‌اند.

سیلاب‌های اخیر در کشور جان 41 نفر را گرفته‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد