سیگار-فرار-غنی-با-میلیون‌ها-دالر-را-بررسی-می‌کند

بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان«سیگار» گفته است که اتهام‌ها در مورد بردن میلیون‌ها دالر پول نقد توسط اشرف غنی، هنگان فرار از افغانستان را بررسی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ جان ساپکو، بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان به یک کمیته فرعی مجلس نمایندگان امریکا گفته است: «ما هنوز این را ثابت نکرده ایم. ما آن را بررسی می‌کنیم. در واقع کمیته نظارت و اصلاحات حکومت{در مجلس نمایندگان امریکا} از ما خواسته است که این را بررسی کنیم».

ساپکو به یک کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا که از کمک‌های توسعه‌ای نظارت می‌کند، گفت که با توجه به فساد و سوء مدیریت گسترده، ناکامی پروژه ایالات متحده امریکا در افغانستان تعجب‌آور نبود.

او گفته است: «فساد تا حدی گسترده شده بود که سرانجام ماموریت امنیتی و بازسازی در افغانستان را مورد تهدید قرار داد».

نشست کمیته فرعی مجلس نمایندگان امریکا بخشی از سلسله ‌جلسه‌های استماعیه بود که در مورد خروج آمیخته با هرج و مرج نیروهای امریکایی از افغانستان برگزار شده اند.

 خواکین کاسترو، رییس این کمیته فرعی گفته است: «ما می‌توانیم از درس‌های آموخته شده از (جنگ افغانستان) در دیگر مناطق مورد منازعه استفاده کنیم».

با این حال، دفتر بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی از مدت طولانی به این سو در مورد تقلب، ضایعات و سوء استفاده از منابعی که ایالات متحده امریکا برای افغانستان اختصاص داده است، تحقیق کرده است.

سیگار فرار غنی با میلیون‌ها دالر را بررسی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد