شرکت-طوطی-از-ساخت-نرم‌افزاری-خبر-داد

گروهی از جوانان در کابل، موفق شده‌اند که نرم‌افزاری را برای تلفن‌های همراه بسازند.

به گزارش افغان نیوز؛ وارث محمدی، معاون تخنیکی شرکت طوطی امروز ( سه‌شنبه، ۲۲ جوزا) در جریان افتتاحیه این اپلیکشن تلفن همراه گفت که گروهی از جوانان شرکت طوطی توانسته است تا در مدت ۳ سال نرم‌افزاری به نام طوطی را بسازد.

آقای محمدی افزود که این نرم‌افزار مثل اپلیکشن واستاپ و دیگر برنامه‌های تلفن است که قابلیت پیام‌رسانی، برقراری تماس و ارسال تصویر را دارد هم‌چنان از امنیت بالای برخوردار است.

او با اشاره به اینکه دانلود این نرم‌افزار رایگان بوده و هیچ هزینه‌ی برای کاربرانش ندارد گفت که دانلود و استفاده از نرم‌افزار رایگان بوده و از طریق فروشگاه نرم‌افزار در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

معاون تخنیکی شرکت طوطی در‌ خصوص امکاناتی که این نرم‌افزار اندرویدی دارد می‌گوید که  دسته‌بندی مخاطبین در گروه‌های مختلف، مشاهده مخاطبین، رویدادهای تازه‌، افزودن مخاطبین مورد علاقه به لیست علاقه‌مندی‌ها، قابلیت اشتراک‌گذاری رویدادها در شبکه‌های اجتماعی، جستجوی مخاطبین و رویدادها از جمله امکانات جدیدی است که این نرم‌افزار برای کاربرانش فراهم کرده است.

برهان‌الدین ربانی، مسوول شرکت طوطی در این برنامه گفت که این شرکت نزدیک به سال ۳ سال توانسته است که این نرم‌افزار را آمده کند و نزدیک به ۲ میلیون دالر بالای برنامه هزینه کرده است.

آقای ربانی افزود که بیشترین هزینه بالای سرور«sawer» این نرم‌افزار شده و تاکید کرد: در صورتی که حکومت، آن‌ها را حمایت کند، می‌توانند به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یابند.

با این حال، مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ در این برنامه می‌گویند که از جوانان نوآور حمایت می‌کنند.

عتیق‌الله عزیزی، معین بخش فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که برای پیشرفت افغانستان در عصر کنونی، جوانان می‌توانند موثر واقع شوند که افغانستان عقب مانده را همراه با جهان در رقابت قرار بدهد.

آقای عزیزی افزود که حکومت سرپرست حامی تمام جوانان است و به خصوص کسانی که در عرصه تکنالوژی تلاش می‌کند.

از سوی هم، حبیب‌الله ابوخیل، استاد دانشگاه در این برنامه می‌گوید که استفاده از نرم‌افزار یا اپلیکشن برای ایجاد سهولت در کسب و کارها، موثر است.

او تاکید کرد که باید دولت در این عرصه جوانان را حمایت کند و هم‌چنان جوانانی که با استعدادهای خاصی در ولایت‌های مختلف وجود دارد، گردهم جمع کنند.

این در حالی‌ است که جوانان در سال‌های گذشته در ولایت‌های مختلف نیز دستاوردهای مهمی در ساخت نرم‌افزار و یا اپلیکشن تلفن‌های همراه و کمپیوتر  داشته اند.

شرکت طوطی از ساخت نرم‌افزاری خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد