شمار-جان-باخته‌گان-غزه-از-مرز-۳۳-هزار-گذشت

وزارت صحت غزه اعلام کرده است که شمار جان باخته‌گان این کشور حودد ۴۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت صحت غزه، ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۹ حمل) اعلام کرده است که مجموع جان باخته‌گان غزه از زمان حملات اسراییل به این باریکه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر و تعداد کل زخمی‌ها به ۷۶ هزار و ۶۶۴ نفر رسیده‌اند.
 این وزارت می‌افزاید که در حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش اسراییل بر مناطق مختلف غزه ۵۶ نفر  جان باخته‌ و ۸۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
در همین حال، سازمان ملل‌ متحد در تازه‌ترین گزارش خود درباره جنگ اسراییل-غزه می‌گوید، در شش‌ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار زن در نوار غزه جان باخته‌اند.
در این گزارش آمده است که از میان ۱۰ هزار زن طی شش ماه گذشته، ۶ هزار تن آن مادران تشکیل می‌دهد که بعد از جان باختن، ۱۹ هزار فرزند یتیم از آن‌ها بجا مانده‌است.
این سازمان گفته است که زنان نجات یافته از جنگ هم، بیوه، آواره و بی‌جا شده‌اند و اکنون با گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.
هم‌چنین بیش از یک‌میلیون زن و دختر در غزه به غذا، آب آشامیدنی و لوازم اولیه صحی دسترسی ندارند و از بیماری‌های شدید رنج می‌برند.
از سوی‌هم وزارت صحت فلسطین می‌گوید، در حملات تازه رژیم صهیونیستی بر دو کمپ آوارگان در نوار غزه، ۱۸ نفر از جمله تعداد زیادی کودکان شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

شمار جان باخته‌گان غزه از مرز ۳۳ هزار گذشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد