شهباز-شریف-نخست-وزیر-پاکستان-شد

پس از حدود یک‌ماه از برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان محمد شهباز شریف رییس حزب مسلم لیگ نواز امروز از سوی نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد.

به گزارش افغان نیوز؛ پارلمان پاکستان، نمایندگان مجلس در اسلام‌آباد با اکثریت آرا شهباز شریف فرد معرفی شده از سوی جبهه ایتلافی شامل حزب مردم، مسلم لیگ نواز، حزب ملی بلوچستان، مسلم لیگ قائد، حزب استحکام پاکستان و جنبش متحده قومی را برای تصدی مقام نخست وزیری این کشور انتخاب کردند.

به نقل از گزارش ایرنا، نمایندگان پارلمان ملی پاکستان در حالی نخست وزیر جدید کشورشان را انتخاب کردند که برخی از احزاب از جمله جنبش عدالت (پی تی آی)، جمعیت علمای اسلام، جماعت اسلامی و حزب ملی عوام مدعی تقلب در انتخابات هستند و احزاب رقیب خود به ویژه مسلم لیگ نواز را به تبانی با نهادهای قدرتمند این کشور برای تغییر نتایج انتخابات متهم می‌کنند.

این در حالی است که پارلمان پاکستان امروز (یک‌شنبه، 13 حوت) جلسه رأی‌گیری را برای انتخاب نخست‌وزیر این کشور برگزار کرده است.

 شهباز شریف، نامزد حزب مسلم‌لیگ شاخه‌ی نواز که از حمایت هفت حزب دیگر برخوردار است با عمر ایوب، نامزد مورد حمایت حزب تحریک انصاف رقابت خواهد کرد.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد