شورای-امنیت-بر-مبارزه-علیه-ترورسیم-تاکید-کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل، حمله‌ اخیر بر مسجد شیعیان در بغلان را محکوم کرده و از تمامی کشورها خواسته‌اند که با تهدیدات ناشی از اقدامات تروریستی مبارزه کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه شورای امنیت سازمان ملل که شب گذشته (شنبه، 22 میزان) از سوی آلبانیا منتشر شده  حمله بر مسجد امام زمان در پلخمری، مرکز ولایت بغلان را شنیع خوانده و آن را محکوم کرده است.

اعضای شورای امنیت با خانواده‌های قربانیان همدردی کرده و گفته‌اند که بار دیگر تاکید می‌کنند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت در افغانستان و جهان است.

دراین اعلامیه اعضای شورای امنیت سازمان ملل بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان‌دهندگان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان حمله‌ اخیر و محاکمه‌ آنان تاکید کرده‌اند.

اعضای شورای امنیت افزوده‌اند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه‌ی آن‌ها، در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

در اعلامیه، بر لزوم مبارزه‌ همه‌ کشورها با هر وسیله، مطابق با منشور سازمان ملل و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی تاکید شده است.

این در حالی است که بر اساس آخرین آمار، در حمله‌ انتحاری روز جمعه بر مسجد امام زمان شهر پلخمری، ۳۰ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. مسوولیت این حمله را گروه داعش برعهده گرفته است.

شورای امنیت بر مبارزه علیه ترورسیم تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد