شورای-امنیت-پالیسی‌-طالبان-در-قبال-زنان-باید-تغییر-کند

شورای امنیت ملل متحد در واکنش به وضع محدودیت‌های جدید طالبان علیه زنان افغانستان، اعلام کرد که این گونه پالیسی‌ها به سرعت باید تغییر کند.

به گزارش افغان نیوز؛ شورای امنیت ملل متحد، روز سه شنبه (۳، جوزا) در اعلامیه‌ای با اتفاق آرا از طالبان خواست تا پالیسی‌های محدود کننده حقوق بشر و آزادی‌ها برای زنان افغان را به سرعت معکوس کند.

این اقدام شورای امنیت ملل متحد چند روز پس از آن صورت گرفت که وزارت امر به معروف طالبان به مجریان زن در تلویزیون‌های افغانستان دستور داد تا چهره های خود هنگام ارایه برنامه ها بپوشانند.

اعضای ۱۵ نفری شورای امنیت در این اعلامیه گفته‌اند که آنان به صورت خاص در مورد «وضع محدویت بر آموزش، اشتغال، آزادی سیر و سفر،‌ مشارکت کامل، مساوی و پرمعنی زنان در زندگی عامه» نگرانی دارند.

شورای امنیت ملل متحد با ابراز نگرانی از طالبان همچنین خواسته است تا بدون تاخیر مکاتب را بر روی دختران بالاتر از صنوف ششم باز کنند. این شورا همچنین گفته است که از در مورد دستور طالبان مبنی بر پوشاندن چهره مجریان زن در تلویزیون‌های افغانستان نیز نگرانی دارد.

گفته می‌شود مذاکره در مورد متن این اعلامیه دو هفته ادامه یافته است؛ زیرا چین و روسیه در مورد تمرکز بر حقوق بشر در افغانستان اعتراض داشتند.

این درحالی است که از دو روز به این‌ سو، کارزاری زیر نام «صورتش را آشکار کن» در حمایت از مجریان زن در شبکه‌ توییتر به راه افتاده و خبرنگاران زیادی از کشورهای مختلف در آن سهم گرفته‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز به کارزار رسانه‌های اجتماعی در مخالفت با پوشش چهره مجریان زن پیوسته و از دولت‌‌ها خواسته است که از این حرکت حمایت کنند.

شورای امنیت: پالیسی‌ طالبان در قبال زنان باید تغییر کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد