شورای-حقوق-بشر-در-باره-افغانستان-نشست-اضطراری-برگزار-می‌کند

فرانسه و اتحادیه اروپا خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل، برای رسیدگی به وضعیت زنان و دختران افغانستان شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ فرانسه و اتحادیه اروپا در نامه‌ای از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته اند که برای رسیدگی به وضعیت زنان و دختران افغانستان، نشست اضطراری برگزار کند.

فرانسه و اتحادیه اروپا در این نامه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته اند« به وخامت قابل توجه وضعیت حقوق بشری زنان و دختران در افغانستان، توجه جدی کند».

در این نامه‌ از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌ شده تا در جریان پنجاهمین جلسه خود، نشست اضطراری درباره زنان افغانستان برگزار کند.

در نامه آمده است: «به دنبال این بحث فوری، از شورا می‌خواهیم مصوبه‌ای را بررسی کند که در اسرع‌ وقت پیش‌نویس آن را توزیع خواهیم کرد».

از زمان تأسیس شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال 2006 تا اکنون، 7 نشست اضطراری در طول جلسات این شور برگزار شده است. آخرین مورد مربوط به اوکراین در ماه مارچ بوده است.

هفته گذشته میشل باشله، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز گفت که زنان افغانستان با وضعیت بحرانی و ستم‌ سازمان‌یافته مواجه اند. او افزود که از زمان به قدرت رسیدن طالبان، افغان‌ها «سیاه‌ترین لحظات» را تجربه می‌کنند.

شورای حقوق بشر در باره افغانستان نشست اضطراری برگزار می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد