شورش-زندانیان-در-اکوادور-کشته-بر-جای-گذاشت

رویترز گزارش داده است که در پی شورش زندانیان در اکوادور ۴۳ زندانی کشته و ۱۳ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این شورش در منطقه تاچیلاس در شمال غرب پایتخت اکوادور رخ داده است و وزیر امور داخله این کشور گفته است: متاسفانه ۴۳ نفر در جریان درگیری میان زندانیان جان خود را از دست دادند.

این شورش به دنبال درگیری بین اعضای دو گروه از زندانیان روی داده و تاکنون 112 نفر بازداشت شده‌اند. احتمال افزایش تلفات وجود دارد زیرا؛ بسیاری از مجروحان در شرایط وخیم به شفاخانه منتقل شدند.

وزیر امور داخله اکوادور گفته است: «ما باید بررسی کنیم که آیا آن‌ها با سلاح گرم کشته شده اند یا با سلاح سرد و اکثر اجساد در معرض دید قرار گرفته اند. بیشتر اجساد در سلول‌های زندان وجود دارند».
در عملیات کنترول مجدد زندان یک پولیس زخمی شد و ماموران زندان در جریان این عملیات هشت اسلحه و چهار بم دستی از زندانیان ضبط کرده‌اند.

سیستم زندان‌های اکوادور پس از درگیری‌های مرگبار سپتامبر ۲۰۲۱  تحت وضعیت اضطراری قرار گرفته است. در درگیری‌های سپتامبر 2021،  ۱۱۸ نفر با سلاح‌های خودکار و حتی بم دستی کشته شدند.

بر اساس آمار‌ها بیش از ۳۰۰ زندانی در خشونت‌های زندان در سال ۲۰۲۱ کشته شدند.
اکوادور در مسیری انتقال کوکائین از امریکای جنوبی به امریکا و آسیا قرار دارد که به همین دلیل اوکوادور زمینه مناسبی برای درگیری گروه‌های تبهکار مواد مخدر است.

در جولای ۲۰۲۱ ادواردو مونکایو، رییس وقت زندان‌های اکوادور به رسانه‌های محلی گفته بود که زندان لیتورال در شهر گوایاکیل شلوغ‌ترین زندان در کشور است و بیش از 9 هزار زندانی در این زندان که برای 5 هزار نفر در نظر گرفته شده است زندانی هستند.

این در حالی است که در ماه اکتوبر، مقام‌های اکوادور اعلام کرده بودند که هزاران زندانی، از جمله افراد مسن، زنان و افراد دارای معلولیت و بیماری‌های لاعلاج، برای آزاد کردن فضا مورد عفو قرار خواهند گرفت.

شورش زندانیان در اکوادور 43 کشته بر جای گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد