شکست-طرح-مک-کارتی؛-دولت-بایدن-در-آستانه-تعطیلی-است

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان امریکا با رد طرح پیشنهادی رهبرشان برای تامین بودجه موقت دستگاه اجرایی، دولت جو بایدن را در آستانه تعطیلی قرار دادند.

به گزارش افغان نیوز؛ مجلس نمایندگان امریکا روز گذشته (جمعه، ۷ میزان) یکی از پر سروصداترین روزهای خود را تجربه و جمهوری‌خواهان تلاش‌های نهایی برای تامین بودجه موقت دولت بایدن را رد کردند.

طبق گزارش رویترز، طرح پیشنهادی کوین مک‌کارتی، رییس مجلس نمایندگان با ۱۹۸ رای موافق و ۲۳۲ رای مخالف، رد شد.

در صورت که قانون‌گذاران امریکایی تا اول اکتبر به توافقی نرسند، تمامی خدمات دولتی به‌جز بخش حیاتی، از روز یکشنبه (9 میزان) متوقف خواهد شد.

طرح پیشنهادی مک‌کارتی در حالی‌ رد شد که هزینه‌ها را کاهش و مهاجرت را محدود می‌کرد مهم‌تر از آن در راستای اولویت‌های جمهوری‌خواهان بود.

شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید گفته است که اگر جمهوری‌خواهان در زمان باقی مانده بتوانند به «اختلافات داخلی» پایان دهند، هنوز می‌توان از تعطیلی دولت اجتناب کرد و دستگاه اجرایی را به‌طور موقت تا ۱۷ نوامبر تامین مالی کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی تحلیل‌‌گران، شکست این طرح را حاکی از آشفتگی فزاینده حزب جمهوری‌خواه پیش از انتخابات ۲۰۲۴ می‌دانند. انتخاباتی که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین امریکا، امیدوار است به کاخ سفید بازگردد.

در صورت تعطیلی دولت بایدن، این نخستین بار پس از سال ۲۰۱۹، در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است که با از کار افتادن بخش‌های عمده‌ای دولت، حقوق میلیون‌ها کارمند فدرال و نیروهای نظامی این کشور به تعویق می‌افتد.

 

شکست طرح مک کارتی؛ دولت بایدن در آستانه تعطیلی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد