شکست-مرگ‌بار-طالبان-در-فراه،-کابل-و-کندز

وزارت دفاع ملی اعلام نموده که در نتیجه عملیات و ضد حمله نیروهای امنیتی در ولایت‌های فراه، کابل و کندز ۲۱ طالب مسلح کشته و زخمی شده اند و یکی از سرگروپان این جنگجویان دستگیر شده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز یک‌شنبه(2، سنبله) منتشر شده، آمده است که روز گذشته گروهی از طالبان بالای پوسته نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در ساحه «تلوکه» از حومه های شهر کندز حمله کردند.

اعلامیه افزوده است که نیروهای ملی دفاعی حمله دشمن را به عقب زده و در نتیجه، ۶ طالب کشته شده و ۳ تن دیگرشان زخمی شدند.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در یک عملیات مشترک شب گذشته در قریه های «صالح خیلی» و «بویه زار» ولسوالی شکردره کابل، ملا اختر ولد عبدالمنان را دستگیر کردند.

در اعلامیه آمده است که ملا اختر‌ در فعالیت های اخیر تروریستی و تخریبی در ولسوالی شکر دره کابل دست داشت و از باشنده های شکر دره با جبر و زور باجگیری می کرد.

همچنان در اعلامیه دیگر این وزارت آمده است که یک گروه از جنگجویان طالب شب گذشته بالای بیز مرکزی نیروهای اردوی ملی در ولسوالی بالابلوک نخست با انفجار یک موتر بم حمله کردند و بعد به تیر اندازی پرداختند. نیروهای اردوی ملی حمله دشمن را به عقب زده و در نتیجه، ۱۲ طالب تروریست کشته شدند.

این درحالی است که مقام‌های حکومتی می‌گویند که امان‌الله واحدی، فرمانده پولیس ولایت کابل در پیوند به ناامنی‌های اخیر از وظیفه‌اش برکنار شده است.

شکست مرگ‌بار طالبان در فراه، کابل و کندز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد