شیخ-محمد-بن-زاید-رییس-دولت-امارات-متحده-برگزیده-شد

در پی درگذشت شیخ خلیفه بن زاید، رییس دولت امارات متحده عربی، شیخ محمد بن زاید حاکم ابوظبی به عنوان رییس جدید این کشور انتخاب شد.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری دولتی امارات وام (WAM) پس از نشست «شورای عالی اتحاد» در ابوظبی  این خبر را اعلام کرده.

شوررای عالی اتحاد عالی‌ترین نهاد قانونگذاری و اجرایی در امارات متحده عربی به شمار می‌رود و هفت امیر هر یک از امیرنشین‌های کشور، عضو آن هستند.

 شیخ محمد بن زاید که بر اساس اصل ۵۱ قانون اساسی این کشور توسط این نهاد و به اتفاق آرا انتخاب شد، سومین رییس امارات متحده عربی به شمار می‌رود

انتظار می‌رود دیپلمات‌ها و رهبران خارجی برای ادای احترام و دیدار با رییس جدید امارات متحده عربی در روزهای آینده به این کشور سفر کنند.

بنابر اعلام کاخ الیزه امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه امروز( یکشنبه،25 ثور) راهی امارات عربی متحده خواهد شد.

شیخ خلیفه بن زاید حاکم پیشین امارات متحده عربی پس از آنکه در سال ۲۰۱۴ سکته مغزی کرد، دیگر نتوانست نقش مهمی در این کشور حوزه خلیج فارس ایفا کند. از همین رو شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و رییس جدید دولت، اداره این کشور را برعهده داشت.

امارات متحده عربی تحت هدایت او در صنایع فضایی فعال شد، کاوشگری به مریخ فرستاد، اولین راکتور هسته‌ای خود را افتتاح کرد و همچنین از نفوذ نفتی خود برای توسعه سیاست خارجی استفاده کرد.

امارات متحده عربی در یکی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی در دوران ریاست خلیفه بن زاید به عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل در سال ۲۰۲۰ اقدام کرد. همچنین نخستین سفر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به یک کشور عربی از زمان آغاز درگیری‌های داخلی این کشور در سال ۲۰۱۱ به این کشور در ماه مارچ بود که دوران زمامداری خلیفه بن زاید انجام شد.

شیخ محمد بن زاید رییس دولت امارات متحده برگزیده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد