صدای-مردان-و-زنان-افغانستان-برای-انتخاب-نوع-حکومت-شنیده-شود

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است که باید صدای تمام مردان و زنان افغانستان برای تصمیم‌گیری در مورد این‌که چه کسی حکومت کند و چه سیاست‌هایی باید اجرا شود، شنیده شود.

به گزارش افغان نیوز؛ توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در پایان سفر سه روزه‌اس به کابل، پنج‌شنبه شب (۲۶ حوت) دررشته‌توییتی، نوشته است که شنیدن صدای مردم افغانستان برای انتخاب حکومت و سیاست‌های کلی کشور، کلید ثبات است.

نیکلاسون افزوده است که او در دیدارش با وزیران سرپرست امارت اسلامی طالبان، در مورد محدودیت‌های حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها، محدودیت آزادی حرکت، تجمعات، آزادی بیان و نقض شدید حقوق بشر، از جمله ناپدیدشدن اجباری، شکنجه و قتل‌عام‌های انتقام‌جویانه ابراز نگرانی کرده است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا نوشته است که بسیاری در صحبت با او از ترس و بیم‌شان مبنی بر این‌که از ابراز عقیده‌ی‌شان در زیر حاکمیت طالبان هراس دارند، سخن گفته‌اند. او گفته است که در جریان سفرش به کابل متوجه عدم اطمینان شدید در مورد آینده شده که از بحران اقتصادی و عدم وضاحت در مورد قانون اساسی و دیگر قوانین ناشی می‌شود.

توماس نیکلاسون تصریح کرده است که بحران اقتصادی و مالی باعث ناامیدی می‌شود و با افزایش چشمگیر خشونت خانگی همراه است که بیشتر زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نیکلاسون افزوده است که از حکومت سرپرست طالبان خواسته است تا به تعهد خود مبنی بر بازگشایی مکاتب دخترانه و پسرانه در سراسر کشور در تمام سطوح پس از نورز عمل کند.

به گفته او بازگشایی مکاتب به‌روی تمامی دانش‌آموزان دختر و پسر پیام امید می‌دهد و می‌تواند به تدریج به جلب اعتماد مردم افغانستان و شرکای خارجی این کشور کمک کند.

نماینده ویژه اتحادیه اورپا برای افغانستان گفته است که این اتحادیه حکومت سرپرست امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد اما؛ به همکاری با مردم افغانستان متعهد است. به گفته او کمک‌های بشردوستانه و راه حل‌های برای بحران مالی کنونی در افغانستان نیاز است.

این در حالی است که نماینده ویژه اتحادیه اروپا چندی پیش در واکنش به سخنان امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه مبنی بر این که خارجی نمی‌تواند در مورد نوع حکومت درافغانستان تصمیم بگیرد، گفت که نوعیت نظام را تنها مردم می‌تواند تعیین کند.

صدای مردان و زنان افغانستان برای انتخاب نوع حکومت شنیده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد