طالبان-از-کشور-جهان-خواستار-بازگشایی-سفارت‌شان-به-کابل-شدند

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان در دیدار با نمایندگان ۱۶ کشور جهان از آنان خواسته است که جهت تحکیم روابط، سفارت‌های شان را در کابل بازگشایی نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان در توییتی نگاشته است که هیات طالبان به رهبری مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه با 16 نامزد سفیر و نمایندگان کشورهای جهان برای افغانستان در دوحه دیدار کرده است.

به گفته بلخی در این دیدار که نمایندگان آلمان، کانادا، فنلند، زیلاند جدید، اتیالیا، کوریایی جنوبی، کمیشنری اتحادیه اروپا، اسپانیا، امریکا، ناروی، سویدن، هالند، استرالیا، بریتانیان و جاپان حضور داشتند، روی موضوعات امنیتی، بشری، اقتصادی، سیاسی و صحی گفتگو کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه افزوده است: « همه طرف‌ها پیشرفت در وضعیت امنیتی را ستوده و گفته اند که کمک‌های بشردوستانه و صحی با افغانستان باید فراهم شود و به مشکلات از طریق همکاری رسیدگی کنند».

به گفته بلخی سرپرست وزارت خارجه طالبان از امنیت به نمایندگان این کشورها اطمنیان داده و وعده سپرده که در سانیدن کمک‌های بشری به مردم افغانستان همکاری می‌کند.

متقی در این دیدار از آنها خواسته تا سفارت‌های خویش را در کابل گشایش داده و واقعیت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند تا فصل جدیدی از روابط مثبت آغاز شود.

این در حالی است که به تازگی عربستان سعودی بخش خدمات کنسولی سفارت خود در کابل را باز کرده است.

طالبان از 16 کشور جهان خواستار بازگشایی سفارت‌شان به کابل شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد