طالبان-برای-فعال-نگهداشتن-میدان‌های-هوایی-درخواست-کمک-کردند

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که مقام‌های طالبان برای فعال نگهداشتن میدان‌های هوایی افغانستان، از این اتحادیه درخواست کمک کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر خدمات خارجی اتحادیه اروپا روزگذشته(یک‌شنبه، 7 قوس) با نشر اعلامیه‌ای گفته‌است که طالبان در گفتگو با مقام‌های این اتحادیه برای فعال نگهداشتن میدان‌های هوای افغانستان در خواست کمک کرده اند.

در اعلامیه آمده است که این گفتگو‌های برای دو روز بوده و به‌معنای به رسمیت شناختن حکومت موقت طالبان توسط اتحادیه اروپا نیست، بلکه بخشی از تعامل عملیاتی این اتحادیه و مردم افغانستان است.

اتحادیه اروپا گفته است که طالبان متعهد شده‌اند تا به تعهد خود مبنی بر عفو همکاران نیروهای ناتو پابند باشند.

طالبان در حالی از اتحادیه اورپا در خواست کمک کرده است که در روزهای نخست تسلط آنان بر افغانستان، قرار بود ترکیه و قطر مدیریت میدان هوایی کابل را در اختیار گیرند.

اما؛ به تازگی گفته می‌شود که امارت متحد عربی و قطر برای گرفتن مدیریت میدان هوایی کابل در رقابت هستند.

رویترز از قول چهار دیپلمات خارجی مستقر در منطقه خلیج فارس گزارش داده است که مقامات امارات متحده عربی در هفته‌های اخیر یک سلسله‌ گفتگوهای را با طالبان در مورد مدیریت میدان هوایی کابل انجام داده‌اند.

رویترز نوشته‌است که این گفتگوها نشان می‌دهد که چگونه کشورها به دنبال اعمال نفوذ خود در افغانستان تحت حکومت طالبان هستند.

طالبان برای فعال نگهداشتن میدان‌های هوایی درخواست کمک کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد