طالبان-نباید-به-رسمیت-شناخته-شوند

مشاور پیشین امنیت ملی امریکا می‌گوید که طالبان تمام تعهدات شان را زیر پا کرده و نباید به حیث حکومت قانونی افغانستان به رسمیت شناخته شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا در مصاحبه با صدای امریکا گفته است که کشورها هیچ دلیلی ندارد که طالبان را به رسمیت بشناسند و آنان شایسته شناسایی رسمی نیستند.

جان بولتون افزوده است: «آنان از اول دروغ می‌گفتند. من فکر ‌کنم که آنان هرگز قصد تشکیل یک حکومت فراگیر را نداشته‌‌اند. در این مرحله مطلقاً هیچ دلیلی برای هیچ کشور وجود ندارد که طالبان را منحیث حکومت قانونی افغانستان به رسمیت بشناسد».

مشاور امنیت ملی پیشین امریکا ابراز امیداوری کرده که کشورش و دیگر کشورها«خیلی بی سر و صدا با افرادی صحبت کنند که با اداره افغانستان توسط طالبان موافق نیستند».

بولتون تصریح کرده است: ما به دنبال مشکل ساختن زندگی برای شهروندان عادی افغانستان نیستیم. اما؛ آنچه که ما قطعاً نمی‌خواهیم انجام دهیم، تقویت کنترول طالبان است.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در واکنش به سخنان بولتون او را «شخص جنگ‌طلب» خوانده و گفته است که جنگ دو دهه اخیر در افغانستان ثمره «مشوره و نظریات همچو اشخاص» بوده‌است.

طالبان در توافق‌نامه‌ صلح با امریکا متعهد به قطع رابطه با القاعده و گروه تروریستی شده‌اند اما؛  برخی مقام‌های امریکایی طالبان را متهم به نقض این تعهد می‌کنند.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا به تازگی گفته که آماده دفاع با هرگونه تهدید احتمالی از خاک افغانستان است.

 

طالبان نباید به رسمیت شناخته شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد