طرح-جدید-برای-معاملات-تجارتی-با-ایران-ایجاد-کرده-اند

کشورهای قدرتمند اروپایی یک طرح جدید برای معاملات تجارتی با ایران ایجاد کرده است که به اساس این طرح این کشورها میتوانند با وجود تحریم های امریکا علیه ایران به تجارت خود ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: ایالات متحده امریکا بر متحدین اروپایی اش فشار آورده و از این کشورها خواسته است که معاملات تجارتی شان را با ایران قطع کنند.
اما کشورهای بریتانیا ، فرانسه و جرمنی یک طرح جدید ایجاد کرده است که شرکت های اروپایی بدون آنکه تعزیرات امریکا را دور زنند می توانند با ایران وارد داد و ستد تجارتی شوند.
وزیران خارجه بریتانیا ، فرانسه و جرمنی به روز پنجشنبه در بخارست پایتخت رومانیا از میکانیزم جدید موسوم به انستیکس استقبال کردند. این سه کشور تلاش کرده اند که در اعلامیه مشترک شان نگرانی احتمالی واشنگتن را در این زمینه کم سازند.
در اعلامیه گفته شده است که انستیکس در چارچوب استانداردهای عالی بین المللی ، در راستای مبارزه با پولشویی و جلوگیری از منابع تمویل تروریزم عملی خواهد شد. 
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه پس از نشست دیروز گفت که طرح جدید یک اقدام سیاسی است و هدف آن مصوون ساختن شرکت های اروپایی می باشد.
جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا گفت که این سه کشور در قسمت فرستادن ضروریات بشری ، دوا ، وسایل زراعتی و اشیای مورد نیاز روزانه به ایران با تهران مشترکآ کار می کنند.
آقای هانت افزود که تغییر در چگونگی تحریم های وضع شده بر ایران یک اقدام مهم است اما هنوز هم کار های زیادی باقی مانده که باید انجام شوند.
ایران در برابر این اعلامیه با احتیاط واکنش نشان داده است.
عباس عراقچی معاون وزارت خارجه ایران گفته است ، باید انتظار بکشیم و ببینیم که این سیستم جدید نتیجه می دهد یا خیر.
عراقچی که از مذاکره کننده های مهم موافقتنامه اتومی ایران بود به تلویزیون دولتی آی آر آی بی گفته است ، این یک کار ستودنیست که اتحادیه اروپا در برابر تحریم های امریکا اقدام می کند.

طرح جدید برای معاملات تجارتی با ایران ایجاد کرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد