طرفدار-ادامه-تعامل-با-کابل-هستیم

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان با توجه به عدم تمدید معافیت سفر مقام‌های امارت اسلامی، می‌گوید که طرفدار ادامه تعامل با حاکمان کابل است.

به گزارش افغان نیوز؛ توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در نشست مجازی با شماری از خبرنگاران گفته است که عدم تعامل با حاکمان کابل پالسی مسوولانه نیست.

ویست افزوده است: «تا زمانیکه من در این موقف قرار دارم سیاست من همین خواهد بود و می‌خواهم کارهای را برای منافع امریکا و افغان‌ها انجام دهم. من به عنوان فردی که مشکلات پیچیدهٔ سیاست خارجی را دیده است، فکر می‌کنم ما بهترین کاری را که ممکن است برای مردم افغانستان انجام می دهیم».

او تاکید کرد که معافیت ممنوعیت سفر مقام‌های امارت اسلامی لغو شده و اگر امریکا بخواهد با رهبران امارت در کشور ثالث ملاقات نماید، آن کشور باید از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کند و شورا در مورد رایزنی خواهد کرد.

وست گفت که امریکا نمی‌تواند موضع خاصی در مورد معافیت سفر مقام‌های امارت اسلامی داشته باشد زیرا؛ این یک مسئله بزرگ امنیتی است.

او در مورد انتقال 3.5 میلیارد دالر از ذخایر منجمد شده افغانستان به یک صندوق امانتی در سوئیس گفت که دو بخش نظارتی از دارایی‌های افغانستان وجود خواهد داشت که شامل بخش رسیدگی به فساد مالی و مبارزه با تمویل دهشت افگنی خواهد بود.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان تصریح کرده که این پول برای کمک به مردم افغانستان است و به بانک مرکزی این کشور و  امارت اسلامی قرار نخواهد گرفت.
وست تاکید کرده است: «ما می‌خواهیم که بانک مرکزی افغانستان عاری از هرگونه دخالت سیاسی باشد».

امریکا به تازگی اعلام کرده است که طی برنامه‌ای تصمیم دارد 3.5 میلیارد دالر از ذخایر بانک مرکزی افغانستان را در یک بانک سوئیسی انتقال دهد.

طرفدار ادامه تعامل با کابل هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد