طی-ساعت-گذشته-ده‌ها-نفر-کشته-شده‌اند

وزارت صحت غزه می‌گوید که طی  ۲۴ ساعت اخیر ۸۲ نفر در حملات اسراییل کشته و ۱۲۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از الجزیره وزارت صحت غزه که تحت کنترل حماس است، می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته در حملات اسراییل بر این منطقه، ۸۲ نفر کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش، این وزارت گفته است که اسراییل در شبانه‌روز گذشته ۱۰ حمله انجام داده است و در این حملات ۱۲۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وزارت صحت غزه گفته است که با احتساب تلفات ۲۴ ساعت اخیر، شمار کشته‌شدگان فلسطینی براثر حملات اسراییل به ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر رسیده است.

این وزارت، شمار زخمی‌ها را به ۷۲ هزار و ۵۲۴ نفر امار داده است.

وزارت صحت غزه عنوان کرده است که شماری از قربانیان حملات ۲۴ ساعت اخیر همچنان زیر آوار هستند و به دلیل این‌که منطقه تحت کنترل اسراییل است، تیم‌های صحی و کمک‌رسان نمی‌توانند برای انتقال اجساد و زخمی‌ها اقدام کنند.

با این حال جو بایدن رییس جمهور امریکا، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان گفت: «به نظر سخت و دشوار می رسد».

رییس جمهور امریکا گفته است در صورت عدم دستیابی به آتش‌بس نگران خشونت‌ها در ماه رمضان است.

این درحالی است که  جوبایدن رییس جمهور امریکا روز( سه‌شنبه، 15 حوت) هشدار داده بود  که بدون آتش بس تا قبل از ماه رمضان، منطقه ممکن است بسیار خطرناک شود.

او توافق روی میزش را پیش‌نهاد منطقی خوانده و گفت که اسراییلی‌ها با آن موافقت کرده‌اند و گفت: «باید ببینیم حماس چه می‌کند».

در همین حال تل‌آویو نیز هشدار داده است که اگر گروگان‌های این کشور تا ماه رمضان آزاد نشوند، حمله نظامی به رفح در جنوب غزه را آغاز خواهند کرد.

دو مقام امریکایی روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با رسانه های امریکایی درباره طرح بایدن مبنی بر ساخت اسکله موقت در سواحل نوار غزه برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه گفتند: این طرح ممکن است ۶۰ روز طول بکشد تا به طور کامل عملیاتی شود.

مقامات آمریکایی افزودند: امیدوار هستند این پروژه ظرف ۳۰ روز عملیاتی شود اما تکمیل آن بین ۴۵ تا ۶۰ واقع بینانه تر است.

به گفته آنها، این کریدور دریایی شامل یک بندر و اسکله موقت و شناور خواهد بود که می‌توان کمک های بشردوستانه را به آنجا ارسال و سپس از آنجا با کشتی با غزه منتقل کرد.

اعضای سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی اقدامات امریکا را ناکارآمد و صرفا تبلیغاتی می‌دانند چرا که امریکا هم‌چنان فشار قابل توجهی به اسراییل وارد نمی کند و دولت بایدن تاکنون گزینه‌های مانند تحریم اسراییل یا شرطی کردن میلیاردها دالر کمک نظامی به اسراییل را بررسی نکرده است.

با این حال  وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی که در جده عربستان گرد هم آمده بودند، در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری و بی‌قید و شرط جنگ علیه نوار غزه شدند.

در بیانیه گفته شده است:«ما خواستار ایجاد کریدورهای انسانی برای رساندن کمک‌های فوری به غزه بدون هرگونه مانعی هستیم».

وزیران خارجی سازمان همکاری اسلامی همچنین نسبت به خطرات ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین و پاکسازی نژادی در غزه هشدار داده‌اند.

وزیران خارجه سازمان کشورهای اسلامی خواستار اقدام عملی جامعه جهانی برای فشار آوردن به اسراییل جهت توقف حملات به غزه شدند.

 آن‌ها همچنین، خواستار بازگشایی گذرگاه‌های مرزی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه فوری به غزه بدون موانع شدند.

این درحالی است که آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای بی‌جاشدگان فلسطینی اعلام کرده است که پس از آغاز حمله اسراییل در ۷ اکتوبر، ١٧ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند.

این سازمان نوشته است که از هر شش کودک زیر دو سال در شمال غزه یک کودک دچار سوتغذیه حاد است.

به دنبال مخالفت حماس با درخواست اسراییل مبنی بر ارایه کامل فهرست گروگان‌ها، تل‌آویو نشست قاهره در مورد آتش‌بس غزه را تحریم کرد.

این نشست قرار بود روز یک‌شنبه، ۳ مارچ برگزار شود.

 یک منبع آگاه از جنبش حماس به خبرگزاری رویترز گفته که نشست قاهره به بن‌بست رو‌به‌رو شده است.

به گفته این منبع، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل خواهان هیچ گفتگوی که منجر به خروج کامل ارتش این کشور از نوار غزه، بازگشت آواره‌گان، بازسازی، بازگشایی گذرگاه‌ها و لغو محاصره شود، نیست.

او گفته است: نتانیاهو تنها به فکر تامین آینده سیاسی خود به قیمت «خون فلسطینیان» است.

 

طی 24 ساعت گذشته ده‌ها نفر کشته شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد